ق.س.د: طی ٢۴ ساعت گذشته، ۱۶۹ نظامی و تبهکار ارتش ترکیه به هلاکت رسیدند

مرکز مطبوعات و اطلاع‌رسانی نیروهای سوریه‌ی دمکراتیک ـ ق.س.د با انتشار بیانیه‌ای نتایج درگیری‌های ۲۴ ساعت گذشته‌ در عفرین را اعلام کرد

مرکز مطبوعات و اطلاع‌رسانی نیروهای سوریه‌ی دمکراتیک ـ ق.س.د با انتشار بیانیه‌ای نتایج درگیری‌های ۲۴ ساعت گذشته‌ در عفرین را اعلام کرد

 

ق.س.د تصریح کرده که تنها طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۶۹ نظامی و تبهکار اردوغان به هلاکت رسیده‌اند.

 

در بیانیه‌ی ق.س.د آمده است:

 

با وجود اعلام آتش‌بس از سوی شورای امنیت بین‌الملل که بایستی تمام طرف‌های درگیر در جنگ سوریه به آن پایبند باشند، دولت ترکیه با زیر پاگذاشتن این تصمیم بین‌المللی، حملات هوایی سنگینی را علیه خلق ما به کار می‌برد و خلق ما را در معرض قتل‌عام قرار می‌دهد. بنابراین نیروهای ما برای مقابله با حملات اشغالگران ترکیه حق دفاع مشروع را به کار می‌برند.

 

۱. شهر عفرین:حملات ارتش اشغالگر ترکیه و تبهکارانش به مناطق غیرنظامیان با نادیده‌گرفتن تمام معیارها و قوانین حقوق بشری ادامه دارد. روز گذشته روستای "قبار " با سلاح‌های سنگین هدف حملات مستقیم اشغالگران قرار گرفت، همچنین حملات هوای نیز تا پاسی از شب ادامه داشت.

 

صبح امروز میان مبارزان ما و ارتش اشغالگر ترکیه و تبهکارانش در اطراف روستای "خالتا" درگیری سختی روی داد.

 

ارتش اشغالگر ترکیه از ساعات اولیه‌ی صبح روستای "دومیکا" را با سلاح‌های سنگین هدف قرار داد.

 

۲. ارتش اشغالگر ترکیه و تبهکارانش (جبهه‌النصره و داعش ) درصدد پیشروی در روستای "مریمنه" بودند که با پاسخ نیروهای ما مواجه شدند و درنتیجه‌ی آن درگیری روی داد که تا پاسی از شب ادامه یافت. نیروهای ما در این درگیری‌ها ۵ خودروی نظامی ارتش ترکیه را منهدم کرده و ۳۳ نظامی و تبهکار ترکیه به هلاکت رسیدند.

 

صبح امروز ارتش اشغالگر ترکیه درصدد پیشروی به روستای "کِفِر رومی" و "کورتکلاک " بود که با پاسخ نیروهای ما روبرو شد و درنتیجه‌ی آن درگیری روی داد.

 

۳. جندرس: شب گذشته میان مبارزان ما و ارتش اشغالگر ترکیه در اطراف روستای "کُرایه" درگیری روی داد و همزمان با سلاح‌های سنگین و جنگنده‌های هوایی حملاتی علیه این منطقه انجام گرفت.

 

شب گذشته جنگنده‌های هوایی ارتش اشغالگر ترکیه روستاهای "جلمه"، "چقلا" و "جُمی" را بمباران کردند که تا پاسی از شب ادامه یافت. همچنین روستاهای "ایسکا" و "کِفِر" نیز مستقیما توپباران شدند.

 

صبح امروز ارتش اشغالگر ترکیه و تبهکارانش درصدد پیشروی در روستای "کانی کورکه" بودند که با پاسخ نیروهای ما روبرو شدند و درگیری‌ها تا مدت زیادی ادامه داشت.

 

روستای "تِلیف" از ساعات اولیه‌ی صبح توپباران می‌شود.

 

نیروهای ما اعلام کردند که در جریان درگیری‌ها در روستاهای "کِفِر صفارا" ، "کِفِر زیتا" ، "کُرا" و "قُرتا" ۶۰ نظامی و تبهکار ارتش ترکیه به هلاکت رسیدند.

 

۴. شیه/ شیخ حدید: در اطراف روستاهای "تُرمیشاکا" و "شیکفتا" درگیری روی داد و در این درگیری‌ها نیروهای دشمن ۷ کشته از خود برجای گذاشتند.

 

در جریان درگیری‌ها در روستای "ناوبوری" نیز ۲۰ نظامی و تبهکار ترکیه به هلاکت رسیدند.

 

۵. بِلبِله: از ساعات اولیه‌ی صبح میان نیروهای ما و ارتش اشغالگر ترکیه و تبهکارانش در روستاهای "برکاشا"، "بیبکا" و "کاتایه" درگیری روی داد

 

در جریان درگیری‌ها در روستاهای "قاشا" و "کاتای" تعداد ۳۵ تن از نیروهای دشمن به هلاکت رسیدند. بر اساس گزارشات در جریان درگیری‌ها در روستاهای "ساریا" و "بیباکا" نیز ۱۴ تروریست به هلاکت رسیدند.