ق.س.د: طی ۱۵ روز ۷۹ تبهکار داعش کشته شده‌اند

ق.س.د آمار جنگ ۱۵ روز گذشته با تبهکاران داعش را طی عملیات طوفان جزیر که در چهارچوب جنگ پایان دادن به ترور انجام می‌شود را منتشر کرد

مرکز اطلاع‌رسانی نیروهای سوریه‌ی دمکراتیک-ق.س.د در اطلاعیه‌ای از کشته شدن  ٧٩ تبهکار داعش در ۱۵ روز گذشته خبر داده است. همچنین در اطلاعیه آمده است که داعش با استفاده از باد شدید و گرد و غبار با سلاح سنگین به مواضع شروانان حمله کرده که با پاسخ آنها مواجه شده است.

 

متن اطلاعیه:

سازمان تروریستی داعش طی ۱۵ روز گذشته از شرایط جوی و طوفان گرد و خاک استفاده کرده و به صورت ناگهانی از همه جهت به مواضع نیروهایمان حمله کرده است. در این حملات آنها از انواع سلاح سبک و سنگین استفاده کرده‌اند. همچنین با استفاده از خودروهای بمب‌گذاری شده حملات انتحاری انجام داده‌اند. تروریستها موفق به کنترل چند نقطه شدند. در شهرک سوسه جنگ سختی درگرفت و تبهکاران وارد چند محلههی این شهرک شدند و درگیریهای سختی روی داد، اما تبهکاران نتوانستند شهرک را کنترل کنند. نیروهای ما آنها را مجبور به عقب‌نشینی کرده و ضربات سنگینی به آنها وارد کردند.

 

در جبهه‌ی باخوزه تروریستها از صبح دوشنبه از سه جهت به مواضع شروانان حمله کردند و تا ظهر جنگ سختی در جریان بود. تروریستها سعی کردند با چهار خودرو بمب‌گذاری شده به نیروهایمان حمله کنند اما مبارزان ما هر چهار خودرو را قبل از رسیدن به اهدافشان منفجر کردند. در این جنگ بیشتر از ۳۶ تبهکار کشته شدند و اجسادشان در میدان جنگ به جای مانده است.

 

از طرفی دیگر مبارزانمان موفق شدند دو خودرو که حامل دوشکا بودند و ۲ خودرو هامر که حامل آر‌پی‌جی بودند را منفجر کنند. در این جنگ ۴۳ تروریست کشته شدند که اجساد ۲۰ تن از آنها در دست نیروهای ما هستند.

 

همچنین تبهکاران سعی کردند با یک خودرو بمب‌گذاری شده انتقام بگیرند اما این خودرو نیز توسط مبارزین ما منفجر شد.

 

گروهی دیگر از تبهکاران تلاش کردند نیروهایمان را محاصره کنند اما با هوشیاری مبارزان شکست خورده و تعدادی از آنها کشته و مابقی فرار کردند.

 

آمار

-تعداد کشته‌های تروریستها ۷۹ تن

-تعداد حملات هوایی نیروهای ائتلاف‌: ۱٨ حمله‌ی آسمانی

-تعداد موشکهایی که به سنگرهای تروریستها شلیک شدند: ٨ موشک

-زیانهای تروریستها: انهدام ۵ خودرو بمب‌گذاری شده، ۲ خودرو هامر و ۳ اتومبیل حامل دوشکا. همچنین تخریب ۱٨ خانه که تروریستها در آنها سنگر گرفته بودند.

 

٢١ مبارز به شهادت رسیدند

در این مدت ٢١ مبارز طی نبردی قهرمانانه به کاروان شهدای راه آزادی خلق‌ها ملحق شدند و تعدادی هم زخمی گردیدند.