ق.س.د مشخصات مبارز فدایی نبرد روستای مشرفا را اعلام کرد

ق.س.د در بیانیه‌ای اعلام کرد که برخودان آمَد روز ٢٢ اکتبر / ٣٠ مهر علیه ارتش اشغالگر ترک در عملیاتی فدایی به ‌شهادت رسید. در این عملیات فدایی ٢٠ تبهکار ارتش ترک کشته شدند.

   مرکز اطلاع‌رسانی نیروهای سوریه دمکراتیک در بیانیه‌ای مشخصات یک مبارز خویش را که در مقاومت شرف در مقابل ارتش اشغالگر ترک در روستای مشرفا در عملیاتی فدایی به شهادت رسیده بود منتشر کرد

   در بیانیه ق.س.د آمده است:

   "مبارزان ما از اولین روزهای انقلاب روژاوا برای محافظت از دستاوردهای خلق کورد جان و مال خویش را صرف مبارزه کردند و امروز هم از شرف خلق خود دفاع می‌کنند.

​​​​​​​   هزاران جوان این سرزمین با اراده و مقاومتی قهرمانانه و فدایی علیه حملات تروریستها به روژاوا ایستادگی کردند و به سپری برای دفاع از این سرزمین مبدل شدند.

​​​​​​​   شهید برخودان از اولین روز انقلاب از شهر آمد به انقلاب روژاوا پیوست و در بسیج عمومی برای دفاع از قلعه مقاومت کوبانی شرکت نمود. وی همراه با رفقایش اسلحه بر دوش کرده و به جنگ داعش رفتند و تا نابودی داعش در باغوز در این جنگ جای گرفتند. شهید برخودان تمام وظایف خویش را با موفقیت به انجام رساند، همیشه در خط مقدم جای گرفته و با اراده‌ای پولادین به جنگ تن به تن با داعش پرداخت.

​​​​​​​   رفیق برخودان پس از آنکه زخمی شد از اهداف پا پس نگذاشت و به حضور در خط مقدم جبهه نبرد با تبهکاران ادامه داد. همچون نبرد با داعش در برابر حملات دولت ترک ایستادگی کرد و با پافشاری بر آرمانهایش قهرمانانه جنگید. با اراده‌ای نیرومند تصمیم به عملیات فدایی گرفت و در این مرحله هم پیروز شد.

​​​​​​​   ارتش اشغالگر ترک شکست تروریسم داعش را در روژاوای کوردستان هضم نکرده است به حملات علیه مناطق امن روژاوا دست زد و با مقاومتگرانی همچون برخودان روبرو گشت. شهید برخودان مثل آرین میرکان و ایلان همچون بمبی خویش را در جرگه‌ی اشغالگران منفجر کرد. در شرایطی که از هر فردی محافظت از میهن خواسته می‌شد رفیق برخودان چشم به راه کسی نماند و با الهام از روح آرین و ایلان و با اراده و عزمی نیرومند به عملیاتی فدایی دست زده و به شهادت رسید.

​​​​​​​   شهید برخودان در عملیات فدایی خویش بیش از ٢٠ تبهکار را کُشت. به همه نشان داد که اراده نیرومند بزرگترین اسلحه در برابر تکنیک و ذهنیت اشغالگران است.

​​​​​​​   به این مناسبت یاد و خاطره تمام شهیدان راه آزادی بویژه شهیدان جنگ روژاوا را گرامی می‌داریم، مراتب تسلیت خویش را به خانواده شهید و تمام خلق میهن‌دوست ابراز می‌کنیم. میثاقمان را برای تداوم راه شهیدان و صیانت از میراث آنان تا تحقق آزادی تجدید می‌کنیم."

مشخصات شهید به این شرح است:

   نام و نام خانوادگی: یونس محمد

   کد سازمانی: برخودان آمَد

   محل و سال تولد:  آمَد

   نام مادر – نام پدر: مقدس- محمد

  تاریخ و محل شهادت: ٢٢ اکتبر ٢٠١٩/ گریسپی -روستای مشرفا