ق.س.د: ١٧٧ داعشی طی سه روز کشته شدند

​​​​​​​ق.س.د اعلام کرد؛ در نبردهای روز شنبه (١٣ اکتبر/ ٢١ مهرماه) علیه تروریست‌های داعش در شرق فرات ١٠۵ تبهکار از پای درآمده‌اند

مرکز خبررسانی نیروهای سوریه دمکراتیک با صدور اطلاعیه‌ای بیلان درگیری‌های روز شنبه ٢١ مهرماه در حومه دیرالزور و شرق رود فرات را منتشر کرد.

 

در اطلاعیه آمده است:

"جبهه باخوز

تحرکات عناصر داعش برای استفاده از هوای غبارآلود منطقه در حمله به مقرهای نیروهای ما با شکست روبرو شده و پاسخ‌های کوبنده‌ای به آنان داده شد. در این ضد حمله ددها تبهکار کشته وزخمی شدند. تبهکاران داعش یکبار دیگر با خودرو و موتورسیکلت‌های بمب‌گذاری شده به مواضع نیروهای ما یورش آوردند که با تلفات سنگین تروریست‌ها به شکست انجامید. همچنین هواپیماهای جنگنده نیروهای ائتلاف بین‌المللی ضد داعش مقرها و مواضع تبهکاران را هدف بمباران قرار دادند و زیان‌های مادی و جانی فراوانی را بر آنان تحمیل کردند.

 

جبهه هجین

یورش تبهکاران به مواضع نیروهای ما با پاسخ قاطع روبرو شد و به درگیری‌های سنگینی انجامید. در این درگیری دهها تبهکار داعش از پای درآمده و دهها تن دیگر زخمی شدند. هواپیماهای جنگنده ائتلاف در این جبهه هم مواضع تبهکاران و یک مقر سرکردگان آنان را هدف بمباران قرار داده و منهدم کردند.

 

جبهه بحره

تروریست‌های داعشی با خودروهای بمب‌گذاری شده و عناصر انتحاری به نیروهای ما حمله‌ور شدند که با پاسخ کوبنده مبارزان روبرو گشت. تمام خودرو‌ها  و عناصر انتحاری داعش قبل از رسیدن به اهداف خود منهدم شدند. داعش در این جبهه هم متحمل ضربات مرگباری شده و دهها تن از عناصر خود را از دست داد.

 

دواعش به آوارگان حمله کردند

تروریست‌های داعش با استفاده از هوای غبارآلود منطقه به کمپ آوارگان ایوای در نزدیکی شهرک هجین حمله کرده‌ و درصدد گروگان‌گیری برآمدند. مبارزانمان پس از کسب آگاهی از تلاش موذیانه تبهکاران با آنان روبرو شدند و ٢٠ تبهکار داعشی از پای درآمدند. در این نبرد تعدادی از رفقا در مقاومتی قهرمانانه برای نجات آوارگان به شهادت رسیدند. تروریست‌های داعشی چند نفر از آوارگان را به گروگان گرفته‌اند.

آمار

در ٢۴ گذشته( روز شنبه) ١٠۵ تبهکار داعش کشته شده‌اند.

طی سه روز (از پنچ‌شنبه تا غروب شنبه) ١٧٧ تبهکار داعش به هلاکت رسیده‌اند.

هواپیماهای ائتلاف ضدداعش ١۴ بار مواضع داعش را درهم کوبیدند.

ائتلاف ضدداعش ٢١ حمله موشکی به مواضع داعش صورت دادند.

یک خودرو دوشکاسوار، ۶ خمپاره‌انداز، یک راکت انداز، یک دوشکا، سه خودرو و یک دستگاه بولدوزر تبهکاران منهدم شدند.