ق.س.د: ١۵٨٨ ارتشی و تبهکار دولت تُرک در حمله به عفرین به هلاکت رسیدند

مرکز خبررسانی نیروهای سوریه دمکراتیک با صدور اطلاعیه‌ای تازه‌ترین آمار مربوط به جنگ با دولت تروریستی ترکیه و تبهکاران النصره/داعش را منتشر کرده است

مرکز خبررسانی نیروهای سوریه دمکراتیک با صدور اطلاعیه‌ای تازه‌ترین آمار مربوط به جنگ با دولت تروریستی ترکیه و تبهکاران النصره/داعش را منتشر کرده است

 

اطلاعیه ق.س.د به این شرح است:

"علیرغم قطعنامه شماره ٢۴٠١ شورای امنیت در رابطه با آتش‌بس یکماهه در تمام سوریه؛ ارتش ترکیه حملات وحشیانه به کانتون عفرین را ادامه می‌دهد و قوانین بین‌المللی را نقض می‌کند. ارتش غاصبگر ترکیه از هرگونه تسلیحات و تکولوژی عصر برای قتل‌عام خلق عفرین استفاده می‌کند. نیروهای ما در راستای دفاع مشروع علیه مهاجمان ایستادگی و مقاومت نموده‌اند."

 

طبق این اطلاعیه در خلال ۴٧ شبانه روز مقاومت تاریخی عفرین در مقابل رژیم تروریستی ترکیه و تبهکاران دواعش و النصره، در مجموع  ٢٨٣ مبارز به شهادت رسیده و طی مراسم‌های رسمی تشییع و به خاک سپرده شده‌اند.

 

در همین مدت زمانی، ١۵٨٨ ارتشی و تبهکار دولت تُرک توسط مبارزان از پای‌ درآمده‌اند. ق.س.د تأکید کرده که کشتن این تعداد مهاجم محرز گردیده است.

 

از سوی دیگر رژیم تروریستی ترکیه از اولین ساعت حمله به کانتون عفرین تاکنون؛ ١٠٢۶ مورد با هواپیماهای جنگنده، ۵۶ مورد با هلیکوپتر و ٣٣٠٧ مورد با توپخانه به مناطق مسکونی، ایستگاههای توزیع برق و آب، مدارس و مراکز خدمات عمومی حمله کرده است.

 

ق.س.د می‌افزاید که نیروهای آنان ۶۴٣ بار تن به تن با اشغالگران جنگیده‌اند و نتایج این درگیری‌ها اعلام شده است. همچنین از نتایج ١٧۶ بار درگیری خبر موثقی در دست نیست.

 

نیروهای سوریه دمکراتیک از ساقط نمودن دو هلیکوپتر کبرا و سیکورسی  و همچنین دو پهپاد متعلق به ارتش ترکیه و از پای درآمدن ١١ نظامی از جمله یک درجه دار خبر داده است.

 

در پایان اطلاعیه مرکز خبر رسانی ق.س.د آمده است که ٩۶ خودرو زرهی از جمله تانک و نفربر در مدت مذکور منهدم شدند و به ٣٢ خودرو زرهی دیگر هم آسیب‌های جدی وارد شده است.