ق.س.د: ٨١ ارتشی و تبهکار ترکیه به هلاکت رسیدند، شش خودرو منهدم گردید

مرکز خبررسانی نیروهای سوریه دمکراتیک بیلان (۵۴)مین روز مقاومت تاریخی عفرین را برای اطلاع افکار عمومی منتشر کرد

مرکز خبررسانی نیروهای سوریه دمکراتیک بیلان (۵۴)مین روز مقاومت تاریخی عفرین را برای اطلاع افکار عمومی منتشر کرد

 

در اطلاعیه مذکور آمده است:

"علیرغم قطعنامه ٢۴٠١ شورای امنیت سازمان ملل برای اعلام آتش‌بس یکماهه سوریه، رژیم غاصبگر ترکیه به حملات علیه عفرین ادامه داده و ضمن نقض قوانین بین‌المللی، غیرنظامیان را هدف قرار می‌دهد. نیروهای ما در چهارچوب حق دفاع مشروع و محافظت از شهروندان به حملات پاسخ دادند.

 

مرکز بخش عفرین:

ارتش غاصبگر و تبه‌کاران ترکیه با هدف کوچاندن و آواره نمودن ساکنین، مرکز شهر عفرین را بدون وقفه هدف حملات اسلحه‌های سنگین و بمباران قرار داده است.

از صبح روز گذشته تروریست‌ها در تلاش پیشروی در جبهه روستای قرگول دست به حمله زدند که با پاسخ صریح نیروهای ما روبرو گردید. درگیری سنگینی با تبهکاران روی داد، دشمن منطقه درگیری را هدف حملات توپخانه و هواپیماهای جنگنده قرار داد. نیروهای ما کشته شدن ١٩ نظامی و تروریست متعلق به ترکیه را تثبیت کرده‌اند.

 

بخش شیه

از صبح سه‌شنبه درگیری سنگینی مابین نیروهای ما و تبهکاران ترکیه در روستاهای دومیشا، شکتکا و ماسرکه در جریان است، ارتش ترکیه به حملات هوایی و زمینی به منطقه ادامه می‌دهد،

در درگیری‌های صورت گرفته به هلاکت رسیدن ۶٢ ارتشی و تروریست متعلق به دولت تُرک و انهدام ۵ خودرو زرهی اشغالگران محرز شده است.

 

بخش شرا

درگیری سنگین در روستاهای میدانا و باسله مابین نیروهای ما و تروریست‌های ترکیه در جریان است.

ارتش ترکیه با هواپیماهای جنگنده و آتش توپخانه به حملات خود ادامه می‌دهد. نیروهای ما خودرو تبهکاران را منهدم کردند. در این عملیات ضمن انفجار خودرو مذکور، تمامی سرنشینان آن به هلاکت رسیدند. نیروهای ما یک خودور زرهی متعلق به ارتش ترکیه را ضبط نمودند.

 

بخش مابتا

ساکنان روستای بدینا روز سه‌شنبه حین بازگشت به روستا از سوی ارتش ترکیه و تروریستهای تحت فرمان اردوغان هدف قرار گرفتند. در این جنایت بشری، ٩ غیرنظامی به شهادت رسیدند.

 

بخش شراوا

از بامداد روز چهارشنبه درگیری سنگینی مابین نیروهای ما و اشغالگران در روستاهای شادیا و خزاویه بخش شراوا در جریان است. حمله هواپیماهای جنگنده و توپخانه‌ به روستای مسراسه حومه مرکز عفرین همچنان ادامه دارد.