ق.س.د: یک هلی‌کوپتر ترکیه را ساقط و سه خودرو زرهی را منهدم کردیم

مرکز خبررسانی نیروهای سوریه دمکراتیک با صدور بیانیه‌ای نتایج چهل‌ودومین روز مقاومت تاریخی عفرین را منتشر کرد و از به هلاکت رسیدن ٢۶ ارتشی ترکیه ودهها تبهکار گروههای تروریستی خبر داده است

مرکز خبررسانی نیروهای سوریه دمکراتیک با صدور بیانیه‌ای نتایج چهل‌ودومین روز مقاومت تاریخی عفرین را منتشر کرد و از به هلاکت رسیدن ٢۶ ارتشی ترکیه ودهها تبهکار گروههای تروریستی خبر داده است. ق.س.د از ساقط کردن یک فروند هلیکوپتر رژیم غاصبگر ترکیه و انهدام سه خودرو زرهی از سوی  مبارزان خود سخن به میان آورده است.

 

بیانیه ق.س.د از این قرار است:

"علیرغم صدور قطعنامه شورای امنیت در رابطه با اعلام آتش‌بس یکماهه در سوریه، دولت ترکیه مفاد آتش‌بس را نقض می‌نماید و حملات به عفرین را ادامه می‌دهد. نیروهای ما در پاسخ به حملات مجبور به دفاع از ساکنان منطقه هستند.

 

بخش مرکزی عفرین

حملات ارتش تروریستی ترکیه و تبهکاران داعش و النصره به خلق عفرین ادامه دارند. ارتش ترکیه پنجشنبه و جمعه روستای میدانکه را به شدت توپباران کرد. در این حملات تعدادی غیرنظامی از جمله زنان و کودکان شهید و یا زخمی شدند.

حملات توپخانه‌های و بمباران روستاهای حومه عفرین بدون وقفه از سوی تروریستها و تبهکاران ادامه دارد.

 

بخش راجو

ارتش غاصبگر ترکیه و تبهکاران وابسته به تلاش برای پیشروی در بخش راجو با پاسخ‌های کوبنده نیروهای ما روبرو شدند. نیروهای ق.س.د روز گذشته یک خودرو زرهی اشغالگران را در روستای گواندا هدف قرار داده و منهدم کردند. نظامیان سرنشین خودرو زرهی مذکور از پای ‌درآمدند.

از سوی دیگر نیروهای ما یک دستگاه خودرو متعلق به اشغالگران را با سرنشینان آن در روستای علی بیسکا منهدم کردند و متجاوزین را به هلاکت رساندند.

 

ارتش تروریستی ترکیه سعی در پیشروی اطراف روستای ماسکا داشطند که با پاسخ قاطع مبارزان روبرو شده و مجبور به فرار گردیدند.

 

هواپیماهای رژیم تروریستی ترکیه اقدام به بمباران روستای بلیلکا نمودند. درگیری‌های سنگینی در این منطقه مابین نیروهای ما و متجاوزان تروریست در جریان است. نیروهای ق.س.د در این درگیری گردان‌های ویژه ارتش ترکیه را گوشمالی دادند و در کمین مبارزان ما ضربات کمرشکنی را متحمل شدند. ارتش ترکیه برای فرار از منطقه از هلیکوپترهای کبرا استفاده کرد. نیروهای ما هلی‌کوپتر مذکور را هدف قرار داد و به آن زیان وارد کردند. هلیکوپتر جنگی از نوع کبرا متعلق به دولت تروریستی ترکیه در نتیجه عملیات مبارزان ما ساقط شد.

 

ارتش تروریستی ترکیه در درگیری‌های روز پنجشنبه اطراف روستای بلیلکا متحمل دهها کشته و زخمی شدند. رسانه‌های ترکیه تنها بخشی از تلفات خود را اعلام کرده و بقیه را طبق روال معمول از افکار عمومی پنهان کردند.

 

توپباران‌ روستاهای این مناطق همچنان ادامه دارد.

 

بخش شرا

حمله در اطراف روستای عمرا از سوی ارتش غاصبگر ترکیه و مزدوران وی در سومین روز با اسلحه‌های سنگین ادامه دارد. تمام تلاش‌‌های اشغالگران تروریست برای پیشروی با شکست مفتضحانه روبرو شد. یک دستگاه خودرو نظامی متعلق به اشغالگران از سوی نیروهای ما منهدم شد و سرنشینان آن از پای درآمدند.

هواپیماهای ارتش غاصبگر ترکیه اطراف روستای چما و مواضع نیروهای وابسته به ارتش سوریه را بمباران کردند. تعدادی از این نیروها شهید و زخمی گردیدند.

 

توپباران روستاهای این منطقه از سوی ارتش ترکیه بدون وقفه ادامه دارد.

 

بخش جندرس

تلاش ارتش تروریستی ترکیه برای پیشروی در اطراف روستای بافلونه با پاسخ قاطع نیروهای ما روبرو شد. در درگیری‌های روی داده ٢۶ ارتشی و تبهکار وابسته به آنان به هلاکت رسیدند. اویل بامداد روز گذشته (جمعه) تلاش متجاوزان برای دور تازه حملات با پاسخ نیروهای ما روبرو شد و ضربات مرگباری را بر تروریست‌ها تحمیل شد.

 

بمباران روستای مملیکا از سوی هواپیماهای ارتش غاصبگر ترکیه و توپباران روستاهای این منطقه همچنان ادامه دارد.

 

بخش شیە

ارتش غاصبگر ترکیه حمله با سلاحهای سنگین به این منطقه را ادامه داد و زیانهای فراوانی به خانه‌های ساکنان منطقه وارد کرد. توپباران منطقه بدون وقفه ادامه دارد.

 

مابتا

از پنجشنبه تمام روستاهای این منطقه از سوی ارتش غاصبگر ترکیه هدف توپباران قرار گرفته‌اند. تلاش متجاوزان برای پیشروی در محور روستای دملیا با پاسخ کوبنده نیروهای ما روبرو شد و تروریستها مجبور به فرار شدند.

 

ارتش ترکیه بامداد جمعه برای یکبار برای پیشروی در این منطقه تلاش نمود که با پاسخ سنگین نیروهای ما روبرو شد. درگیری‌های شدیدی در این منطقه ادامه دارد.

 

ارتش ترکیه از روز پنجشنه روستای کاخره را با اسلحه‌های سنگین هدف قرار داده است. این حملات به زخمی شدن تعدادی غیرنظامی منجر شد.