ق.س.د : ۱۲ نظامی و تبهکار ارتش ترکیه به هلاکت رسیدند/ دو خودری نظامی منهدم شدند

مرکز اطلاع‌رسانی نیروهای سوریه‌ی دمکراتیک ـ ق.س.د با انتشار بیانیه‌ای کتبی نتایج درگیری‌های ۲۴ ساعت گذشته‌ی مقاومت تاریخی عفرین را اعلام کرد.

مرکز اطلاع‌رسانی نیروهای سوریه‌ی دمکراتیک ـ ق.س.د با انتشار بیانیه‌ای کتبی نتایج درگیری‌های ۲۴ ساعت گذشته‌ی مقاومت تاریخی عفرین را اعلام کرد.

 

جزئیات بیانیه‌ی ق.س.د به شرح زیر می‌باشد:

شهر عفرین

ارتش اشغالگر ترکیه و تبهکاران آن (داعش ، النصره و القاعده) تا پاسی از شب به شدت شهر عفرین را توپباران کردند. درنتیجه‌ی این درگیری‌ها بسیاری از شهروندان غیرنظامی زخمی شدند و خسارت‌های زیادی به منازل مسکونی و اموال آنان وارد آمد.

 

از شب بعد ، هواپیماهای تجسسی ارتش ترکیه بر فراز آسمان شهر عفرین و روستاهای آن در گردش بودند. 

 

جبهه‌ی شرآوا

نیروهای وابسته به ارتش سوریه برای دفاع از مرزهای عفرین در مقابل حملات ارتش ترکیه و تبهکارانش وارد عفرین شدند . ارتش اشغالگر ترکیه زمانی که نیروهای ارتش سوریه وارد شهرک دِل‌جمال و روستای زیارای ایزدیان شدند، با سلاح‌های سنگین به آنها حمله کردند .

 

اعلام شد که درنتیجه‌ی این حملات بسیاری از شهروندان غیرنظامی زخمی شده‌اند و ۲ تن از مبارزان یگان‌های محلی ارتش سوریه به شهادت رسیده و ۵ تن از آنان نیز زخمی شده‌اند.

 

جبهه‌ی مباتا

ارتش اشغالگر ترکیه و تبهکارانش بعدازظهر روز گذشته با سلاح‌های سنگین منطقه‌ی مباتا را توپباران کردند که درنتیجه‌ی آن به منازل مسکونی غیرنظامیان خسارت وارد آمد.

 

جبهه‌ی جندرس

ارتش اشغالگر ترکیه بعدازظهر روز گذشته با جنگنده‌های هوایی و تانک منطقه‌ی جندرس را هدف حملات خود قرار داد که در نتیجه‌ی این حملات یکی از پیش‌دبستانی‌های منطقه تخریب شد.

 

جنگنده‌های هوایی ترکیه ساعت ۷ صبح امروز منطقه را بمباران کردند. ارتش اشغالگر همچنین به روستای تل‌سیلور در مرکز جندرس توپ شلیک کردند.

 

درگیری سختی در اطراف روستای تل‌سیلور روی داد و مبارزان ق.س.د مقاومت بی‌همتایی را از خود نشان دادند.

 

جبهه‌ی شِرآ

از ساعات اولیه‌ی صبح منطقه‌ی شِرآ آماج حملات توپخانه‌ای و بمباران جنگنده‌های هوایی قرار گرفت و در اطراف روستای عرب‌ویران درگیری سختی روی داد.

 

 درگیری در روستای سارینجِک از روز گذشته درجریان بوده و مبارزان ما در این درگیری‌ها دو خودروی نظامی ارتش اشغالگر را به کلی تخریب کرده و نظامیان و تبهکاران داخل آن را به هلاکت رساندند.

 

جبهه‌ی بِلبِله

میان مبارزان ق.س.د و ارتش اشغالگر در روستاهای یوگا، قستل‌خدریه و باخچه درگیری سختی روی داد. از سوی دیگر ارتش اشغالگر ترکیه با جنگنده‌های هوایی و توپ منطقه را هدف حملات خود قرار داد.

 

جبهه‌ی راجو

نیروهای ما علیه ارتش اشغالگر ترکیه و تبهکارانش در اطراف تپه‌ی بیلِلکا عملیاتی را به انجام رساندند که در نتیجه‌ی آن ۱۲ نظامی و تبهکار ارتش ترکیه کشته شدند.

 

جبهه‌ی شیه

جنگنده‌های هوایی ترکیه روز گذشته روستاهای منطقه را بمباران کردند. همچنین احتمال می‌رود که ارتش ترکیه در این حملات سلاح‌های ناشناخته‌ای را به کار برده است.