ق.س.د: ۱۴ تبهکار داعش کشته شدند

​​​​​​​مرکز اطلاع‌رسانی نیروهای سوریه‌ی دمکراتیک آمار درگیریهای ۲۴ ساعت گذشته در چهارچوب عملیات تندباد جزیر را اعلام کرد

ق.س.د اعلام کرد جنگ میان مبارزان و تبهکاران داعش ادامه دارد و نصف شهرک سوسه آزاد شده است. همچنین طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۴ تبهکار داعش کشته شده‌اند.

 

متن بیانیه:

جبهه‌ی باخوز

تبهکاران سعی کردند به مقر نیروهای ما حمله کنند، به همین دلیل درگیری سختی درگرفت و نیروهای ما مقرهای آنها را هدف قرار دادند.

 

نیروهای ما پیشروی کردند. ازیک محور ۳ کیلومتر، از محور دیگر ۲ کیلومتر و از محور سوم ۲ کیلومتر پیشروی کردند. علیرغم تلاش تبهکاران برای جلوگیری از پیشروی نیروهایمان اما آنها به پیشروی خود ادامه داده و یک تونل تروریستها را منهدم کردند. همچنین هواپیماهای ائتلاف مقرهای تبهکاران را هدف قرار داده و در نهایت ۴ تروریست کشته شدند.

 

جبهه‌ی سوسه

مبارزین ما در این جبهه از یک محور پیشروی کردند. تروریستان داعش سعی کردند بوسیله‌ی یک دستگاه اتومبیل بمبگذاری شده مانع پیشروی نیروهایمان شوند که در نتیجه‌ی آن ۲ مبارز شهید و ۳ تن زخمی شدند.

 

در درگیریهای اطراف شهرک سوسه نیروهایمان به مقرهای تروریستها در مرکز شهرک حمله کرده و جنگ سختی درگرفت. این جنگ که از صبح آغاز شده و هنوز هم ادامه دارد. مبارزان ما پیشروی خوبی داشته و نصف شهرک آزاد شده است.

 

جبهه‌ی هجین

به دلیل باد شدید و گردو غبار که از دیشب منطقه را فرا گرفته است ٣ مین که توسط تروریستها کار گذاشته شده بود منفجر شد اما زیانی به نیروهایمان وارد نشد.

 

جبهه‌ی بحره:

تروریستها ۲ آر‌پی‌جی به طرف اتومبیل حامل دوشکا شلیک کردند که در نتیجه‌ی آن به اتومبیل زیان وارد شد اما خوشبختانه به مبارزانمان آسیبی وارد نگشت. تروریستها سپس توپباران منطقه را آغاز کردند، نیروهای ما همچنین متوجه تحرکات مشکوک تروریستها شده در نتیجه آنها را هدف قرار دادند. همچنین هواپیماهای ائتلاف دو مقر تبهکاران را بمباران کردند.

 

یگانهای ویژه نیروهای ما با هدف  ایجاد امنیت در روستاهای آزاد شده و پاکسازی آنها، در اطراف روستای جردی در نزدیکی شهرک بحره تعداد زیادی مین و مواد منفجره را خنثی کردند که توسط تروریستها کار گذاشته شده بود تا در هنگام وزش باد و گرد و غبار منفجر شود.

 

بیلان ٢۴ ساعت گذشته؛

- حمله هوایی جنگنده‌های ائتلاف ضد داعش؛ ٧ بار.

- احداث ۶٣ موضع تازه از سوی نیروهای ق.س.د.

- ١۴ تروریست داعش از پای درآمدند.

- دو خانه و یک تونل متعلق به تبهکاران منهدم شدند و یک بلدوزر تبهکاران هم منفجر شد.

- دو مبارز ق.س.د به ‌شهادت رسیدند و سه رفیق دیگر زخمی شدند.