قتل دو نفر توسط ارتش ترک

ارتش اشغالگر ترک در ادلب دو نفر از معترضان را که نسبت به حرکت گشتی‌های ترک اعلام نارضایتی کرده بودند به رگبار گلوله بستند. در نتیجه آن دو نفر به قتل رسیدند.

امروز گشتی‌های مشترک ترک-روس در مسیر حلب-لاذقیه دو معترض را به قتل رساندند. طبق اطلاعات به دست آمده، ارتش اشغالگر ترک همراه با گشتی‌های مشترک در مسیر شاهراه M-4 در منطقه نیربا تلاش کردند موانع مسیر را از میان بردارند. نیروهای ترک به روی معترضان به گشت‌های مشترک ترک-روس آتش گشوده و با گاز اشک‌آور به انان حمله کردند. معترضان نیز نسبت به نیروهای ترک واکنش نشان دادند. اعتراضات ادامه یافته و در نتیجه دو نفر به قتل رسیدند. سازمان دیده‌بان حقوق بشر سوری (SOHR) اعلام کرد که نیروهای نظامی ترک دو نفر را که هویت آنها تا کنون مشخص نشده است به قتل رسانده‌اند.

توافقنامه مسکو

بعد از جنگ بین ارتش ترک و نیروهای سوریه در ماه فوریه در منطقه ادلب، اردوغان عازم مسکو شده و با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه پیمانی را مبنی بر آتش‌بس اعلام نمود. در ۵ مارس این تفاهمنامه امضا شد و تعهدات طرفین در آن بدینگونه اعلام شده‌اند.

در مناطق بین حلب-لاذقیه اقدامات نظامی متوقف شوند

در مناطق بین حلب-لاذقیه و شاهراه M-4، در ۶ کیلومتری شمال و جنوب این شاهراه، کریدوری امن ایجاد شود.

در این کریدور از ١۵ آوریل به بعد، گشتهای مشترک روس-ترک آغاز شوند.

نا آرامی‌های ناشی از گشت‌های مشترک

به رغم این تفاهمنامه، نیروهای هیات التحریر الشام که جبهه النصره رهبری آن‌ها را بر عهده دارد، نسبت به حرکت این گشتی‌ها مخالفت خود را ابراز کردند. به دلیل بی‌ثباتی‌های موجود در منطقه، دولت اشغالگر ترک چند روز قبل نیروهای پلیس خود را به منطقه اعزام کرده است. گروه هیات التحریر الشام نیز نیروهای مسلح خود را در این منطقه در مقابل نیروهای ترک مستقر کرده است.