قرار دادن گُل بر صندلی‌های دانش‌آموزان شهید عفرین

کودکان عفرین که پس از حمله اشغالگرانه رژیم تبهکار ترک آواره شده و به تل‌رفعت کوچ کرده‌اند پس از شهادت همکلاسی‌هایشان در حمله توپخانه‌ای ٢ دسامبر ارتش ترکیه در جای خالی آنان گُل قرار دادند

کودکان آواره عفرین که از اواخر مارس ٢٠١٨ به منتقه تل رفعت کوچ کرده‌اند امروز یاد همکلاسی‌هایش شهیدشان را در مدرسه تل رفعت گرامی داشتند.

کودکان تصاویر رفقای خود را با گل و شاخه زیتون به سر کلاس درس بردند و آنها را در جای خالی کودکان شهید قرار دادند.

عبدالحمید یکی از معلمین این مدرسه گفت:"ما حمله رژیم ترک به خلقمان را بشدت محکوم می‌کنیم و این ضایعه را به خانواده شهیدان تسلیت می‌گوییم. دشمن به توپباران دبستان‌ها روی آورده است. از یک هفته پیش اطراف مدرسه را هدف آتش توپخانه‌ قرار داده است. کودکان هر روز به مدرسه می‌آمدند و با شور و شوق در کلاس‌ها حاضر می‌شدند. دشمن خواهان محو شادی از صورت کودکان آواره است."

پس از سخنان یکی از معلمان این مدرسه، دانش‌آموزان تصاویر رفقای شهیدشان را با همراه با گُل و شاخه‌های زیتون در جای خالی آنان قرار دادند.

کودکان شعار "شهیدان زنده‌اند"، "ای شهید قلم شما بر زمین نخواهد ماند" سر دادند.

شایان ذکر است که ارتش ترکیه روز ٢ دسامبر/ ١١ آذر در حمله توپخانه‌ای به یک مدرسه در تل رفعت ١٠ غیرنظامی از جمله ٨ کودک کمتر از ١۵ سال را به قتل رساند و ١٠ تن دیگر را که اغلب آنان نیز کودک بودند زخمی کرد.