قربانیان داعش: بایستی تبهکاران داعش در دادگاهی بین‌المللی محاکمه شوند

در فورومی که درباره‌ی داعش در قامشلو برگزار شد، قربانیان قتل‌عام‌های داعش اعلام کردند، " برای جلوگیری از سر برآوردن کسانی دیگر بمانند آن‌ها، بایستی تبهکاران داعش در دادگاهی بین‌المللی محاکمه شوند."

  مرکز تحقیقات استراتژیک روژاوا در سالن بایلسان شهرستان عاموده از توابع قامشلو گردهمایی بین‌المللی را درباره‌ی تبهکاران داعش برگزار کرد. پس از پخش تصاویری از جنایت‌های این تبهکاران، شاهدان عینی جنایت‌های داعش سخن گفتند.

  این افراد درخواست کردند که تبهکاران در شمال و شرق سوریه محاکمه گردند.

  زن ایزدی: ترور داعش را از یاد نخواهیم کرد

  مقبوله ایزدیا زنی ایزدی از شنگال با اظهار شادمانی درباره‌ی نابودی داعش اعلام کرد، " تا زمانیکه زنده باشیم ترور داعش را از یاد نخواهیم کرد. در مقابل چشم جهانیان قتل‌عام انجام شد. در مقابل چشمان ما دست به کشتار زدند. تعداد بسیاری کودک از گرسنگی جان باختند. فروختن، تجاوز، قتل، این تبهکاران هر نوع جنایت ضد بشری را انجام دادند. من هم ۴ سال در اسارت این تبهکاران بودم. ظلم بسیاری بر ما اعمال کردند، در مقابل چشمانمان ده‌ها تن را به قتل رساندند. همواره ایزدیان را هدف حملات خود قرار می‌دادند. به ویژه علیه ایزدیان اعمالی پلید را انجام می‌دادند. از موصل، رقه تا به عفرین اعمال پلید آن‌ها علیه ایزدیان ادامه داشت. ما را به زندان انداخته و چشم‌هایمان را بستند. از دست آن‌ها فرار کردیم و به مناطق تحت کنترل نیروهای ق.س.د آمدیم. از وجود این نیروها بسیار خوشحالیم که علیه تبهکاران داعش مبارزه کردند و آن‌ها را نابود ساختند."

  در جنگ علیه داعش انتقامم را گرفتم

  سوات مراد خلف اهل شنگال شاهد اعمال تبهکاران داعش بوده است. وی درباره‌ی سرگذشت خویش گفت،‌ " مدتی را در زندان بسر بردیم و سپس ما را به سوریه منتقل کردند. هزاران زن و کودک بدست تبهکاران داعش کشته شدند. ده‌ها مرتبه ما و کودکان را فروختند. هزاران زن در برابر این اقدامات داعش خودکشی کردند و یا کشته شدند. با رهایی من از دست داعش برای انتقام هزاران زن و کودک ایزدی به صفوف ی.ژ.ش پیوستم. با پیروزی علیه تبهکاران داعش انتقام خویش و هزاران زن و کودک ایزدی را گرفتم. اکنون درخواستی داریم. ق.س.د در اینجا داعش را نابود ساخت. درخواست داریم تبهکاران داعش در این مکان محاکمه شوند."

  قربانی قتل‌عام سوروج: دردهایمان مثل هم هستند

  سیبل اشک که قتل‌عام پرسوس (‌سوروج) زخمی شده است اعلام کرد،‌ " دولت ترکیه از راه این قتل‌عام‌ها خواهان شکست اراده‌ی خلق بود. در این قتل‌عام نظامیان و نیروهای پلیس ترکیه از انتقال زخمی‌ها به بیمارستان جلوگیری می‌کردند. این قتل‌‌عام هیچگاه به امیدهایمان پایان نداد. امید رفقایمان برای انقلاب روژاوا ادامه دارد. با نیرو و امیدمان، تبهکاران داعش و همدستانشان در روژاوا نابود شدند. امروز بایستی درباره‌ی جنایات داعش سخن گفت و همچنین برای رفقای شهید و فرزندانمان باید آن‌ها را محاکمه کرد. تمامی دردهایمان مثل هم هستند. دردهایمان را برای انتقام انسانیت به نیرو مبدل خواهیم کرد. رفقایمان که در قتل‌عام سوروج به شهادت رسیدند می‌گفتند، زمان لبخند است باید خلقمان لبخند بزنند. "

  آلچم ابراهیم که پدر و مادر وی در جنگ کوبانی به شهادت رسیده‌اند اعلام کرد، این قتل‌عام دردی بزرگ است و افزود،‌" پدر و مادرم در قتل‌عام کوبانی بدست تبهکاران داعش کشته شدند. این درد همواره همراه من خواهد بود. در برابر موجودیت داعش همواره مبارزه خواهم کرد."

  در محکمه‌ی تبهکاران بایستی قدرت‌های بین‌المللی حضور یابند

  جواد الکساسبه برادر خلبان اردنی معاذ الکساسبه که تبهکاران داعش وی را به آتش کشیدند از راه سکایپ در این گردهمایی شرکت کرده و اعلام کرد،‌" بایستی محاکمه‌ای شفاف علیه تبهکاران داعش برگزار گردد و در جریان محاکمه‌ی تبهکاران باید قدرت‌های بین‌المللی حضور یابند. می‌خواهیم که در زمان محاکمه‌ی این تبهکاران حضور یابیم. ما می‌خواهیم که قاتلان انسانیت محاکمه شوند."

  آلیس داییف که در نتیجه‌ی کشتار داعش در فرانسه زخمی شده بود اعلام کرد، " بایستی این تبهکاران محاکمه شده و مجازات گردند. خطر وجود این تبهکاران تمامی بشریت را تهدید می‌کند. تمامی این تبهکاران بایستی در شمال و شرق سوریه محاکمه گردند. "

  ناصر السبعا اهل دیرالزور از شاهدان قتل‌عام شعیرداد است که در آن ۷۰۰ تن کشته و ۵ تن زخمی شده بودند. وی اظهار داشت،‌"بدون هیچ گفت‌وگویی بایستی این تبهکاران در مناطقمان که دست به قتل‌عام زده‌اند محاکمه شوند."