قصاب رقا در انتظار محاکمه

آنو هادوچی تبهکار بلژیکی داعش که با نام "قصاب رقا"  شناخته می‌شود، در دست ق.س.د است. هادوچی می‌خواهد در بلژیک محاکمه شود.

   یکی از تبهکارانی که در باقوز دستگیر شد آنور هادوچی ۳۵ سالهی اهل بلژیک است. هادوچی که به عنوان قصاب رقا شناخته میشود، در دست نیروهای سوریه‌ی دمکراتیک ق.س.د است. هادوچی که ۷ ماه است دستگیر شده است می‌خواهد در بلژیک محاکمه شود.

   در زندانی که تحت کنترل خودمدیریتی شمال و شرق سوریه است، هادوچی (ابوسلیمان البلگیکی/ابو عبدالرحمان) را دیدیم. در سال ۲۰۱۴ به همراه همسر و دو فرزندش از بلژیک به سوریه رفته و به داعش پیوسته است. در سوم مارس ٢٠١٩ توسط مبارزان نیروهای سوریه ی دمکراتیک در باقوز دستگیر شد و ۷ ماه است که زندانی می‌باشد. بر اساس گزارش اطلاعات بلژیک، وی یکی از افراد موثر در داعش بود. به دلیل قتل‌عام و کشتاری که انجام داده در بلژیک و اروپا با نام قصاب رقا شناخته میشود. با محمد آبرینی متهم به قتل عام پاریس و بروکسل ارتباط قویی داشته است. وزارت اقتصاد بلژیک اعلام کرده بود، هادوچی برای حمایت از این قتلها از رقا ۳ هزار و ۵۰۰ یورو برای محمد آبرینی فرستاده است.

در مساجد ترکها و مراکشیها خود را سازماندهی کرده است
هادوچی در خانواده‌ای مسلمان بدنیا آمده لست و در بروکسل راننده‌ی تاکسی بوده است.پس از آغاز جنگ سوریه، در مساجد ترک و فاس (مراکشی‌ها) در بلژیک با گروهی سلفی آشنا شده است. هادوچی حاضر نیست در مورد این افراد سخن بگوید. در سال ۲۰۱۴ همراه همسر و فرزندانش از راه ترکیه به سوریه می‌رود. از رابطانش در ترکیه چیزی نمیگوید. در مورد چگونگی رفتن به سوریه میگوید، "ما از بلژیک به استانبول رفتیم و از آنجا به دیلوک. به کمک کسانی از دیلوک هم به سوریه رفتیم. بدون مشکل از مرز گذشتیم. علی رغم آنکه در مرزها سربازهای ترکیه حضور داشتند، اما بدون مشکل وارد سوریه شدیم. ابتدا وارد یک شهرک و سپس به جرابلس رفتیم."

   هادوچی در ادامه میگوید، پس از مدت کوتاهی از جرابلس به رقا رفته‌اند. در رقا در یک کمپ آموزش نظامی و جنگی دیده‌اند و به همراه خانواده‌اش در آنجا ساکن شده‌اند. به سوال در مورد پست و مسئولیتش در داعش پاسخ نمیدهد و وانمود میکند نجنگیده است. در پاسخ به اینکه "تو با عنوان قصاب رقا شناخته شده‌ای و به قتل‌عام پاریس و بروکسل یاری رسانده‌ای " سکوت می‌کند و میخندد.

   هادوچی میگوید، پس از آزاد سازی رقا توسط مبارزان ق.س.د به میادین رفته و از آنجا هم به دیرالزور و سپس به باقوز رفته است و در سوم مارس دستگیر شده است و قتل عام انجام شده توسط خود را نمیپذیرد. هادوچی می‌پذیرد که داعش قتل‌عام بسیاری علیه مردم غیرنظامی انجام داده و میگوید، "داعش مرتکب جنایت جنگی شده است".

هادوچی که ۵ سال عضو داعش بوده می‌گوید، "پشیمانم"

می‌خواهد به بلژیک بازگردد
   هادوچی درخواست می‌کند به همراه همسر و دو فرزندش که نمیداند کجا هستند، به بلژیک بازگردد و گفت، "میدانم نمی‌توانم انتخاب کنم که کجا محاکمه شوم. من شهروند بلژیک هستم و می‌خواهم به همراه خانواده‌ام به بلژیک بازگردم. اگر محاکمه شوم، باید در آنجا محاکمه شوم."