م.س.د: تمام خلق‌های سوریه را به همبستگی فرامی‌خوانیم

مجلس سوریه دمکراتیک در رابطه با رویداد‌های روز شنبه در قاملشو بیانیه‌ای منتشر کرد

مجلس سوریه دمکراتیک- م.س.د در بیانیه‌ای با اشاره به درگیری روز شنبه مابین نیروهای رژیم سوریه و نیروهای آسایش داخلی در حوالی فرودگاه قامشلو می‌گوید:

"روز ٨ سپتامبر ٢٠١٨/ ١٧ شهریور  مابین نیروهای وابسته به رژیم سوریه و نیروهای آسایش در شهر قامشلو درگیری نظامی رود داد. درگیری حین گشت‌زنی نیروهای رژیم در ایست‌ بازرسی نیروهای آسایش روی داد و هر دو متحمل تلفاتی شدند.

 

جالب اینکه رویداد مذکور یک روز پس از دیدار سه جانبه تهران [روسیه- ترکیه- ایران] روی داد و این در حالی است که گفت‌وگوها مابین رژیم سوریه و مجلس سوریه دمکراتیک همچنان ادامه دارد. بیانیه‌های تهدیدآمیز مسئولان رژیم سوریه خدمتی به پروژه گفتگوهای دوجانبه نخواهد کرد.

 

به مثابه مجلس سوریه دمکراتیک وقایع روز شنبه در قامشلو را مایه تأسف دانسته و اعلام می‌کنیم که چنین وقایعی به هیچ بخش جامعه سوریه خدمت نخواهد کرد. چنین رویدادی مانع حل بحران‌های سوریه خواهد شد.

 

با هدف انجام مسئولیت تاریخی و ایمان به پروژه دمکراتیک خود به فراخوان رژیم سوریه برای گفتگو پاسخ دادیم. یکبار دیگر یادآوری می‌کنیم که اولویت ما گفتگو و صلح است. ما امنیت و آرامش شمال و شرق سوریه را تأمین کرده‌ایم و فعالیت ما برای نجات خلق سوریه و پایان دادن به خشونت و ویرانی است. در عین حال به هیچ نیرویی اجازه نخواهیم داد دستاورهای خلق ما را هدف حمله قرار دهد.

 

خلق‌های سوریه از قامشلو تا سواحل سوریه، از شام تا هوران را به همبستگی فرامی‌خوانیم. موفقیت مذاکرات حکومت سوریه و مجلس سوریه دمکراتیک وظیفه همگی است. به خلق‌های سوریه یادآوری می‌کنیم که برخی با توسل به وقایع روز شنبه در قاملشو درصدد ایجاد اختلاف و پایان دادن به گفتگو‌ها هستند."