مادر شهدای عفرین:‌ همصدا با همدیگر به حصر پایان می‌دهیم

مادر شهدای عفرین همبستگی خود را با مقاومت‌های علیه حصر اعلام کرده و به مادر مقاومت‌گران گفتند،‌"ما همراه با یکدیگر حصر را پایان دهیم"

  مادر جانباختگان مقاومت تاریخی عفرین حمله چماقداران پلیس ترک به مادر زندانیان سیاسی کردستانی را به شدت محکوم کردند. آنان به خبرگزاری فرات گفتند،" همصدا با همدیگر به حصر پایان می‌دهیم."

  اَمَل قهرمان مادر شهید گارزان به‌ اعتصاب کنندگان غذا در زندان‌های رژیم غاصب ترک و خارج از زندان درود فرستاد و اظهار کرد؛" ما همچون مادر شهیدان، به رفقایی که در اعتصاب غذا و روزه‌ی مرگ بسر می‌برند درود می‌فرستیم. همچنین به مقاومت مادران زندانیان سیاسی تبریک می‌گوییم. از این رو ما مادران شهدای عفرین با عزم در برابر فاشیسم ایستادگی خواهیم کرد. نباید هیچ کسی بگوید که آن‌ها در شمال کردستان و دیگری در روژاوا هستند، ما مادران کرد با متحد و همصدا به درخواست فرزندانمان برای آزادی رهبر آپو و برساخت کردستانی دمکراتیک عمل می‌کنیم."

  شازیه ابراهیم مادر شهید علی و شهید بیرهات ضمن سلام به مقاومت‌های اعتصاب غذا اعلام کرد؛" نیروهای پلیس دولت ترک و همه‌ی جهانیان بدانند که با شکنجه‌ی فیزیکی و روانی نخواهند توانست مادران را از فرزندانشان دور سازند. به همین دلیل ما مادران عفرین به مادر مقاومت‌گران می‌گوییم هر چه ‌باداباد! از همراهی با فرزندانتان دست نکشید. همچنین به هر اندازه در برابر زندان‌ها مقاوت نمایید، پیروزی از آن شما و فرزندانتان خواهد بود. "

شما اصالت زن بودنتان را از دست داده‌اید

  شازیه ابراهیم درباره‌ی نیروهای زن پلیس اظهار داشت، آن‌ها اصالت زن بودن خود را از داده‌اند و گفت؛" ما به پلیس‌های زن که به مادران حمله کرده، آن‌ها را به زور به زندان‌ها برده و شکنجه کردند می‌گوییم،"شما اصالت زن بودن خود را از دست داده‌اید، چون شما به گونه‌ای وحشیانه با مادارن رفتار می‌کنید. همچنین اگر زن بودند، اینچنین به شیوه‌ای پلید با زنان رفتار نمی‌کردند. به همین دلیل ما آن‌ها را به شدت محکوم نموده و به آن‌ها می‌گوییم به اصالت زن بودن خویش بازگردید. اگر شما مادر هستید فرزندانتان برای شما به چه اندازه ارزشمندند فرزند آن مادران هم به همان اندازه ارزشمند هستند."

خواسته‌های مقاومتگران مشروع است

  شازیه ابراهیم در ادامه‌ی سخنان خویش  اعلام کرد که درخواست مقاومتگران مشروع بوده و گفت؛"‌ در طول تاریخ شنیده نشده است که انسان بر ضد ستمگران لحظه به لحظه همراه با مرگ زندگی نماید. به همین دلیل مادران می‌گویند که نمی‌خواهند پیکر فرزندانشان از زندان‌ها خارج شده و درخواست فرزندان ما برای پایان یافتن حصر رهبر آپو مشروع است. به  راستی چنین است. اگر انزوای تحمیل شده بر رهبر آپو پایان نیابد و هر هفته وکلای رهبری با او دیدار نداشته باشند، صلحی در کار نخواهد بود، چونکه فکر و فلسفه رهبر آپو بر اساس دمکراسی، برابری و برادری خلق‌هاست."

حصر پایان یابد

  شازیه ابراهیم در پایان سخنان خویش از همه‌ی کردستانیان درخواست کرد که از تحصن مادران حمایت کرده و درخواست مقاومت گران را به جای بیاورند و گفت،" دعوت ما نه تنها برای مادر زندانیان، بلکه برای همه‌ی مادران، دختران و پسران شمال کردستان است، تا زمانیکه تحت ظلم و ستم قرار دارید در برابر ظلم سکوت نکنید. امروز تنها مادر زندانیان را شکنجه کردند فردا مادران دیگر را هم شکنجه خواهند کرد. به همین دلیل باید تمامی خلق همراه با مادر زندانیان در مقاومت جای گیرند، درخواست زندانیان را بجای آورده  و رهبر آپو را از زندان خارج سازند."

  در پایان ملک علوش مادر شهید محمد و دایه آسیه عبدو مادر شهید جانخورت اعلام کردند، مطمئنا مقاومت مادران رهبر خلق کرد عبدالله اوجالان را آزاد کرده و کردستانی دمکراتیک را ایجاد می‌نماید.