ماری که در سرچشمه‌های عفرین چمبره زده است؛ جمهوری ترکیه

دولت تروریستی ترکیه به سیاق اسلاف خود حمله به چاههای آب و تأسیسات آبرسانی به ساکنان عفرین را ادامه می‌دهد. شهرداری عفرین هم اقدام به تعمیر تأ‌سیسات و توزیع آب آشامیدنی میان مردم کرده است.

دولت تروریستی ترکیه به سیاق اسلاف خود حمله به چاههای آب و تأسیسات آبرسانی به ساکنان عفرین را ادامه می‌دهد. شهرداری عفرین هم اقدام به تعمیر تأ‌سیسات و توزیع آب آشامیدنی میان مردم کرده است.

 

خودویژگی جمهوری ترکیه کشتار غیرنظامیان و هدف قرار دادن شریان‌های اصلی حیات جامعه است. جنایات جمهوری ترکیه و مزدوران اجیری وی در سوریه دال بر صحت ارتکاب جنایت جنگی از سوی رژیم ترکیه در قبال مردم بی‌دفاع و مظلوم سوریه است. ترکیه برای کشتار مردم جنگزده از هیچ جنایتی چشم‌پوشی نکرده است.

دولت ترکیه با همین استراتژی به عفرین حمله‌ور شد و از نخستین دقایق حمله، غیرنظامیان را هدف بمباران قرار داد. ترکیه برای وادار کردن مردم عفرین به ترک خانه و کاشانه خود به تأسیسات آبرسانی، نانوایی، مراکز درمانی و مدارس حمله کرد. دولت تروریستی ترکیه ایستگاه تصفیه و پمپاژ آب "میدانکه" را که آب مورد نیاز شهروندان عفرین را تأمین می‌کرد، هدف بمباران هواپیماهای جنگنده قرار داد و آنرا از کار انداخت.

 

انتقال آب با تانکر صورت می‌گیرد

پس از قطع جریان آب شهرداری عفرین اقدام به تعمیر چاههای کهنه شهر نموده و با تانکر آب مورد نیاز را میان مردم توزیع می‌کند. شهرداری شش چاه بزرگ را تعمیر و مرمت کرد و با ۵ تانکر فعالیت بدون وقفه ٢۴ ساعته‌ای را برای تأمین آب شهروندان انجام می‌دهد. شهرداری عفرین از خودروهای متعلق به آتش نشانی هم برای انتقال آب به محله‌های عفرین استفاده می‌کند.

 

چاههای سابق

زیاد حمودی از کارمندان شهرداری عفرین به خبرگزاری فرات گفت: برای تأمین نیاز مردم به آب با تانکر بدون وقفه تلاش می‌کنند. حمودی تأکید کرد که شش چاه بزرگ آب می‌تواند تمام نیاز مردم را تأمین کند و خلقمان در این رابطه هیچ نگرانی نداشته باشد.

 

سد میدانکه از قصد هدف قرار داده شد

یکی از مسئولان شهرداری عفرین به خبرگزاری فرات گفت که هدف اصلی دولت ترکیه از حمله به سد میدانکه تخلیه عفرین از سوی مردم بود. نامبرده افزود: تلاش ترکیه برای آواره کردن ساکنان از سوی خلق قهرمان نقش بر آب شد. مشکل آب را با استفاده از آب چاهها حل کردیم و نیازی به نگرانی نیست."

 

فراخوان شهرداری برای خلق عفرین

مسئول شهردای عفرین در ادامه بر این موضوع تأکید کرد که خلق عفرین وضعیت موجود را بخوبی درک کرده است. وی افزود؛ در گردهمایی با مردم عفرین به آنان گفتیم که آب مورد نیاز برای آشامیدن را باید بجوشانند و لازم است در مصرف آب هم صرفه‌جویی شود.