مبارز آمریکایی ی.پ.گ: دولت ترکیه همچون داعش خطرناک است

مبارز اینترناسیونالیسی آمریکایی "کاوه زفستان" خاطر نشان کرد که 'خطر تنها داعش نیست' او خطر تهدید ترکیه بر عفرین را متذکر شد.

مبارز اینترناسیونالیسی آمریکایی "کاوه زفستان" خاطر نشان کرد که 'خطر تنها داعش نیست' او خطر تهدید ترکیه بر عفرین را متذکر شد.

 

مقاومت در روژاوا علیه داعش، با مقاومت کوبانی رنگی اینترناسیونالیستی بخود گرفت. بعد از مقاومت کوبانی تاکنون تعداد زیادی مبارز اینترناسیونالیست بە صفوف ی.پ.گ ملحق شده و در جنگ با داعش حضور دارند.

در کارزار گردباد جزیر هم تعداد زیادی مبارز اینترناسینالیست هم هستند. یکی از این مبارزان 'کاوه زفستان' می‌باشد که به تازگی از آمریکا به صفوف مبارزان ملحق شده است.

کاوه در گفتگو با خبرگزاری فرات خاطر نشان کرد:" کنفدرالیسم دمکراتیک جهانی از کردستان طلوع خواهد کرد." زفستان گفت:"این انقلاب انقلابی انسانیست. نە تنها برای کردستان بلکە برای تمامی بشریت است."

 

حقیقت کردستان و خاورمیانە را می‌شناسد

زفستان در شهر بروکلن آمریکا بزرگ شده است. در آمریکا به پزشکی اشتغال داشته و سال ٢٠١۴ در دانشکده پزشکی با آزادیخواهی کردستان آشنا می‌شود. او بزبان آورد که شناختش با پ.ک.ک وی را اقناع نموده که در مورد حقیقت خاورمیانه دست به تفحص زند. نامبرده گفت: "در دانشگاه متوجه قتل‌وعام در خاورمیانه شدم و شروع به تحقیق کردم. از کردهای جنوب کردستان دوستی داشتم. دوستم پیشنهاد کرد بعد از اتمام دانشگاه همراهش به کردستان بروند."

 

'کردستان نقطه آغاز کنفدرالیسم دمکراتیک جهانی می‌باشد"

زفستان خاطر نشان کرد به لطف دوست کُردش در دانشگاه با افکار رهبر خلق کُرد- عبدالله اوجالان آشنا شده و اینگونه ادامه داد: "دوستم به من گفت:"'افکار سیاسیم نزدیک به تفکرات رهبر آپو می‌باشد. سال ٢٠١۴ [بخصوص در مرحله مقاومت کوبانی] پیشنهاد مطالعه کتاب کنفدرالیسم دمکراتیک را به من نمود. من کنفدرالیسم دمکراتیک و افکار رهبری در مورد علم زنان را شناختم. من این مقولات را مطالعه کرده و دیدم که برساخت کنفدرالیسم دمکراتیک جهانی در کردستان آغاز شده است."

 

باید در مقابل حملات ترکیه از خود محافظت کنیم

شناخت و مقاومت کوبانی این مبارز اینترناسیونالیست را به روژاوا کشاند تا به صفوف ی.پ.گ ملحق شود. زفستان که چند ماهیست در روژاوا است، اینگونه ادامه داد: "بعد از آزادسازی دیرالزور از داعش احتمال حمله ارتش ترکیه بە عفرین تقویت شده است. احتمالا در مناطق بین عفرین و کوبانی بنیادگرایان اسلامی حمله کنند. باید این خط را هم ایمن کنیم. هدف دولت ترکیه نابودی انقلاب روژاوا می‌باشد. وظیفه من و دیگر رفقایم که در این راه قدم برمیدارند، حفاظت از روژاواست."

 

'این انقلاب، انقلاب انسانیت است'

کاوه زفستان در خاتمه سخنانش درخواستی از دوستانش که بمثابه او خواستار الحاق به انقلاب روژاوا هستند کرد: "به دوستانی که خواهان آمدن به روژاوا و کردستان هستند می‌گویم: این انقلاب انقلابی انسانیت است. نه تنها برای کردستان، بلکه برای تمامی انسانیت. مبارزه مسلحانه هم قسمتی مهم از این انقلاب است. باید بتوانیم از این انقلاب به نحوه احسن محافظت کنیم.

 

می‌خواهم درسهایی را که از این انقلاب فراگرفته‌ام به آمریکا برسانم. اما برای اینکه تاریخ منطقه رابهتر بشناسیم, اینترناسیونالیست‌هایی مانند من که از خارج آمده‌اند لازمست زبانهای عربی، کُردی کرمانجی، ترکی و زبانهای دیگر را فراگیرد."