مبارزان آسوری و سریانی: ما از خلق و خاکمان دفاع می‌کنیم

شورای نظامی سریانی‌ها و مدافعان خابور در تل تمر اعلام کردند که ما از خاک و خلق خود محافظت می‌کنیم.

دولت اشغالگر ترکیه و تبهکاران النصره، داعش و القاعده در ٣۵مین روز متوالی به حملات خود علیه شمال و شرق سوریه ادامه دادند.

در مقابل این حملات هوایی و زمینی، خلق منطقه و گروههای مذهبی برای محافظت از خود مقاومتی بزرگ انجام میدهند.

در تل تمر خلق آسور، سریان، کورد، عرب و ارمنی زندگی می‌کنند و هر روز حملات زیادی به آنجا انجام می‌شود.

نیروهای مدافع خلق آسوری و سریانی مسئولیت دفاع از خاک و خلق خود را به عهده گرفته‌اند.

دولت ترکیه برای آنکه حملات اشغالگرانه‌ی خود به حسکه را آغاز کند و راه منتهی به قامیشلو را قطع کنند و جاده‌ی M4 را به کنترل درآورند، حملات خود به تل تمر را افزایش داده است.

اعضای شورای نظامی سریانی و مدافعان خابور در مورد مقاومت خود با خبرگزاری فرات گفتوگو کردند.

"در مقابل همه‌ی توطئه‌ها از خلق خود محافظت می‌کنیم"

آسوری‌ها و سریانی‌ها که در کنار رود خابور ۳۳ روستا دارند اعلام کردند، برای آنکه از خاک و خلق خود محافظت کنند هر بهایی که لازم باشد پرداخت می‌کنند. یک مبارز با نام سلیم محمود صالح که عضو شورای نظامی سریانیهاست اعلام کرد، محافظت از خلق و باورهایشان یک مسئولیت است و گفت،"ما در این منطقه که متعلق به خلقمان است از مسیحی‌ها دفاع می‌کنیم. ما از همه‌ی خلق‌ها و مذاهب و باورها محافظت می‌کنیم. برای این منظور نیز مسئولیت سنگینی به عهده‌ی ما قرار می‌گیرد و ما هر لحظه آماده هستیم. ما در مقابل هر توطئه‌ای از خلق و خاک خود دفاع می‌کنیم."

"غیرنظامیان را هدف قرار می‌دهند"

مبارز شورای نظامی سریانی‌ها با نام داوود نیز اعلام کرد سرنوشت خلق‌های ما به هم گره خورده است و گفت، "ما در مقابل تبهکاران از خاک خود محافظت می‌کنیم. ما از خیلی وقت پیش در جبهه‌ها از خلق خود دفاع می‌کنیم. روزها خانه‌ی غیرنظامیان را بمباران می‌کنند. خلق ما آواره شدند و به جاهای دیگر کوچ کردند اما آن جاها را نیز بمباران می‌کنند. ما از خلق خود محافظت می‌کنیم و بهای آن هر چه باشد، پرداخت می‌کنیم."

"ما صاحب خاک خود هستیم"

تبهکاران داعش در سال ۲۰۱۵ به روستاهای خابور حمله کردند و قتل‌عامی گسترده انجام دادند. پس از این قتل‌عام مبارزان مدافع خابور از خاک خود محافظت می‌کنند.

یک مبارز دیگر با نام دیوید موهان هم گفت، "حملات گسترده‌ای به منطقه‌ی ما انجام می‌شود. ما صاحبان این خاک هستیم و بدون تبعیض از خاکمان دفاع می‌کنیم. ما خلق خود اعم از آسور، سریان، عرب و کورد را محافظت می‌کنیم. دولت ترکیه با جنگنده‌هایش ما را بمباران می‌کند.

فلیپ نبیل مبارز مدافع خابور نیز گفت، "ما برای آنکه از خلق خود دفاع کنیم، آماده‌ایم و هر مسئولیتی را می‌پذیریم."

یک مبارز دیگر با نام محمود جمعه نیز اعلام کرد، خانه‌های خلق آسور بمباران می‌شود. وی گفت، "به دلیل حملات اکنون خلق ما در روستاها در اطراف رود خابور زندگی می‌کنند. ما از خاک و ناموس خلقمان حفاظت می‌کنیم."

"همه هدف قرار میگیرند"

هاورو جیمی که مبارز شورای نظامی سریانی است نیز اعلام کرد، آنها اجازه‌ی اشغالگری را نخواهند داد و گفت، "ما در منطقه از خاک و خلقمان محافظت می‌کنیم. چون در اینجا خلق‌های آسور، عرب، کورد و سریان همه با هم زندگی می‌کنند. این حملات علیه همه انجام می‌شود."