مبارزان ق.س.د: تلاش ما این است که مرهمی برای دردهای خلق‌هایمان باشیم

​​​​​​​در میان نیروهای ق.س.د جوانانی از هرکدام از بخش‌های جوامع سوریه دیده می‌شود. مبارزان ق.س.د می‌گویند برای پایان دادن به رنج‌های خلق می‌جنگند و هدف آنان ساختن کشوری آزاد و دمکراتیک است

عملیات نیروهای سوریه دمکراتیک- ق.س.د در هجین و مناطق حومه آن که آخرین مناطق تحت اشغال تبهکاران داعش در سوریه و عراق است همچنان ادامه دارد. گردخاک و طوفان شن در روزهای اخیر به درگیری‌های شدیدی میان مبارزان و تروریست‌ها انجامید، مبارزان با روحیه‌ای سرشار از فداکاری و جسارت به پیشروی علیه تروریست‌های داعشی ادامه می‌دهند.

 

جوانان کرد، عرب، سریانی و دیگر بخش‌های جامعه دوشادوش همدیگر در میان صفوف نیروهای ق.س.د جای گرفته‌اند. هر مبارز با ویژگی‌های فرهنگی منحصربفرد جامعه خود برای آزادی میهنی مشترک می‌جنگد. هدف همگی آنان از این جنگ ایجاد میهنی آزاد و دمکراتیک برای تمام شهروندان است.

اغلب مبارزان در این کارزار را نیروهای اهل دیرالزور و حسکه تشکیل می‌دهند. آنان پیشتر شاهد ظلم و زورگویی داعش بوده‌اند. مبارزانی که خویشاوندان و یا حتی یکی از اعضای نزدیکشان را تروریست‌های داعشی کشته‌اند. آنان امروز برای درمان زخم‌های خلق‌ها می‌جنگند.

 

فدیح هلیل یکی از مبارزان اهل شدادی است که ٢۵ تن از خویشان و خانواده‌‌اش از سوی تبهکاران داعش کشته شده‌اند. وی به خبرگزاری فرات می‌گوید:"من اهل شدادی هستم و در میان نیروهای شدادی جای گرفته‌ام. تبهکاران ٢۵ تن از افراد خانواده‌ام را کشتند، آمده‌ام تا انتقام آنها را بگیرم. از سال ٢٠١۶ به ی.پ.گ ملحق شده‌ام، در جنگ‌های جرابلس، منبج و رقا جای گرفتم و اکنون در کارزار دیرالزور هستم."

 

الوان شرابی یکی دیگر از مبارزان ق.س.د به گزارشگر ما گفت:"اهل منطقه محبده در رمیلان هستم، من مسئول اسلحه‌های سنگین هستم. ما برای ناموس و شرف خود می‌جنگیم، با مبنا قرار دادن فلسفه رهبرمان هر جا که به ما نیاز باشد ما آنجا خواهیم بود. اکنون به درخواست خلق دیرالزور به کمک آنان آمده‌ایم. به کمک خدا هم در اینجا و هم در عفرین پیروزی از آنِ ماست."

 

رونی شهتات هم یکی دیگر از مبارزان ق.س.د می‌گوید:"برای آزادی میهنمان، برای شرف و ناموس می‌جنگیم. برای پایان دادن به رنج‌های خلق‌هایمان و پایان دادن به نکبت تروریست‌ها می‌جنگیم."