مبارزان ق.س.د مواضع داعش را با سلاح‌های سنگین درهم کوبیدند

​​​​​​​نیروهای سوریه دمکراتیک در منطقه دیرالزور حمله‌های داعش را با شکست مواجه کردند و با اسلحه‌های سنگین مواضع تبهکاران را در هم کوبیدند

عملیات نیروهای ق.س.د علیه در اخرین مناطق تحت اشغال تروریست‌های داعش در شرق فرات همچنان ادامه دارد.

 

تبهکاران داعش در شهرک هجین و قصبه‌های حومه آن از سوی نیروهای ق.س.د به محاصره درآمده‌اند. این منطقه در مجموع عرصه‌ای به طول ٣۵ کیلومتر و عمق ١٠ کیلومتر است. مواضع مقدم تروریست‌ها از سوی پهپادهای ق.س.د تحت نظر قرار گرفته است و تصاویر آنی در اختیار نیروهای ق.س.د و جنگنده‌های ائتلاف قرار داده می‌شود.

 

عملیات نیروهای ق.س.د در دو جبهه هجین و باخوزه از ۵٠ روز پیش آغاز شده است و مبارزان منطقه‌ای وسیع را از چنگال تبهکاران داعش آزاد کرده‌اند.

 

تروریست‌های داعشی در دو هفته گذشته با استفاده از طوفان شن با خودروهای بمب‌گذاری شده به مواضع نیروهای ق.س.د در خط مقدم حمله‌ور شدند. مبارزان طی درگیری‌های سنگین حملات تبهکاران را درهم شکستند.

 

منابع نظامی به خبرگزاری فرات گفتند که قریب ٣ هزار تروریست داعشی در محاصره نیروهای ق.س.د قرار گرفته‌اند. اغلب این تروریست‌ها از داغستان، ترکمنستان، چچن و کشورهای اروپایی به داعش ملحق شده‌اند.

 

پس از حملات داعش به نیروهای ق.س.د در روزهای اخیر چندین یگان ویژه نیروهای ق.س.د با اسلحه‌‌های سنگین و تجهیزات پیشرفته وارد منطقه شده‌اند. گزارشگر خبرگزاری فرات تصاویر مربوط به حمله نیروهای ویژه ق.س.د با اسلحه‌های سنگین به مواضع تبهکاران را قید کرده است.

 

اعلام شد که اغلب ساکنان منطقه تحت اشغال داعش حین طوفان شن روزهای گذشته موفق به فرار از چنگال تبهکاران شده‌ و خود را به نیروهای ق.س.د و مناطق امن رسانده‌اند.

 

تروریست‌های داعش پس از آنکه در ژوئن ٢٠١۴ موصل را به اشغال خود درآوردند با اعلام دولت خلافت اسلامی در عراق و سوریه به حملات خود ادامه دادند و مناطق بزرگی از دو کشور را اشغال نمودند. این گروه تروریستی پس از اشغال رقا دولت اسامی عراق- شام را تأسیس کرد.

 

لازم به ذکر است درصورت آزادسازی شهرک هجین تمام مناطق شرق رود فرات از لوث تبهکاران داعش پاکسازی شده است.