مجلس سوریه دمکراتیک: نیروهای بین‌المللی به دورویی و ریاکاری در قبال عفرین پایان دهند

مجلس سوریه دمکراتیک-م.س.د در پیامی به نیروهای بین‌المللی وضعیت جاری در عفرین و سیاست‌های پاکسازی نژادی رژیم غاصب ترکیه را به اطلاع نیروهای بین‌المللی، روسیه و ائتلاف بین‌المللی ضدداعش رساند

مجلس سوریه دمکراتیک-م.س.د در پیامی به نیروهای بین‌المللی وضعیت جاری در عفرین و سیاست‌های پاکسازی نژادی رژیم غاصب ترکیه را به اطلاع نیروهای بین‌المللی، روسیه و ائتلاف بین‌المللی ضدداعش رساند

 

این مجلس روز گذشته در کنفرانسی خبری از سازمان ملل، روسیه و ائتلاف بین‌المللی ضد داعش خواسته است تا به اشغالگری رژیم ترکیه در عفرین و سیاست‌های این رژیم ضدبشری در پاکسازی نژادی کردها پایان داده شود.

الهام احمد ریاست مشترک م.س.د در این نشست خبری اعلام کرد:"در شرایطی که جامعه بین‌الملل در حال تلاش برای چاره‌یابی سیاسی بحران سوریه است دولت ترکیه با هماهنگی روسیه منطقه عفرین را اشغال کرد. پس از اشغال عفرین، دولت ترک به تغییر دموگرافی منطقه و اسکان بیش از چهار هزار تبهکار در عفرین بر اقدامات برای امحای فرهنگی منطقه ادامه می‌دهد. در این رابطه به شیوه وحشیانه علیه خلق علوی و ایزدی منطقه عمل می‌کند. همزمان تبهکاران تحت فرمان ترکیه زنان عفرین را می‌ربایند و مورد تعرض قرار می‌دهند و زندگی تاریکی را بر آنان تحمیل می‌کنند. دولت غاصب ترکیه به این جنایت‌ها بسنده نکرده و با علم‌کردن تابلوهایی به زبان ترکی سعی در آسیمیله کردن خلق ما دارد. چنین اقدامات ددمنشانه رژیم ترکیه در عفرین با هدف ایجاد دولت خلافت اسلامی در عفرین صورت می‌گیرد. نیروهای بین‌المللی که در رابطه با تغییر دموگرافی غوطه، دوما و قلمون اعتراض نمودند در رابطه با اعمال مشابه در عفرین به دورویی و ریاکاری دست می‌زنند و سکوت کرده‌اند."

 

دویست هزار عفرینی به شهبا پناه آورده‌اند

الهام احمد خاطرنشان کرد که بیش از ٢٠٠ هزار نفر از ساکنان عفرین به کانتون شهبا پناه آورده‌اند و در شرایطی طاقت‌فرسا بسر می‌برند. وی کم‌توجهی سازمان ملل را نسبت به آوارگان عفرینی در شهبا مورد انتقاد قرار داد.

 

ریاست مشترک مجلس سوریه دمکراتیک پیشنهاداتی را برای جامعه بین‌المللی مطرح کرد:

  • لازم است تمام تصمیم‌های بین‌المللی در رابطه با توقف جنگ در سوریه عملی شوند.
  • لازم است کمک‌های انسانی برای خلق عفرین فورا ارسال شوند.
  • الزامی است به سیاست تغییر دموگرافی عفرین پایان داده شود.
  • لازم است به وجود نیروهای بیگانه و اشغالگر در جرابلس، عفرین، اعزاز و ادلب پایان داده شود.
  • صدها هزار آواره‌ای که از عفرین و مناطق دیگر کوچ کرده‌اند الزامی است با نظارت سازمان ملل به خانه و کاشانه خود بازگردند.
  • لازم است به اشغالگری رژیم ترکیه در سوریه پایان داده شود.
  • لازم است ترکیه و گروههای وابسته به وی از عفرین اخراج شوند.

- لازم است روسیه از متحدان خود [ترکیه-سوریه] بخواهد که در دیرالزور برای جنگ با داعش مانع ایجاد نکنند.