مجلس سوریه دمکراتیک: هدف از قتل‌عام ترساندن و کوچاندن مردم است

م.س.د قتل‌عام تل رفعت را محکوم کرد و گفت: "هدف از قتل‌عام ترساندن و کوچاندن مردم است. همچنین ادامه‌ی تغییر دمگرافی و پاکسازی اتنیکی می‌باشد."

مجلس سوریه‌ی دمکراتیک (م.س.د) روز گذشته در رابطه با قتل‌عام ارتش اشغالگر ترک و تبهکارانش در منطقه‌ی تل رفعت شهبا بیانیه‌ای کتبی منتشر کرد.

در بیانیه مجلس سوریه دمکراتیک آمده است:

"پس از حملات به شمال و شرق سوریه توسط اشغالگران ترک و تبهکارانش و قتل‌عام ساکنین این مناطق به لیست قتل‌عامهای آ.ک.پ افزوده می‌شود، امروز دوم دسامبر ۲۰۱۹ قتل‌عامی دیگر انجام دادند. در نتیجه‌ی آن ۱۰ غیرنظامی کشته و دهها تن مجروح شدند که بیشتر آنها کودک هستند.

ما مجلس سوریه‌ی دمکراتیک این قتل‌عام را که به سیاهه جنایت‌های رژیم آ.ک.ب علیه خلق ما در شمال و شرق سوریه افزوده می‌شود به شدت محکوم می‌کنیم. این جرم یک بار دیگر آشکار می‌کند که از طرف ترکیه پروژه‌ی اشغال شمال و شرق سوریه در جریان است. این قتل‌عام در حالیست که تلاشهای جوامع بین‌المللی برای چاره‌یابی بحرانهای سوریه در جریان است. در مورد منطقه‌ی امن که دولت اشغالگر ترکیه تلاش می‌کند آنرا ایجاد کند، گفته می‌شود برای امنیت و آرامش است اما برای ایجاد منطقه‌ای است تا از راه آن کشتن، ویران کردن و نیرومند کردن اشغالگری را انجام دهند. هدف از این قتل‌عام‌ها ترساندن ساکنین است تا منطقه را ترک کنند و در نتیجه پروژه‌ی خود برای تغییر دمگرافی منطقه و پاکسازی انتیکی را ادامه دهند.

ما از جوامع بین المللی و دولتهای ائتلاف، فدراسیون روسیه می‌خواهیم که این جرائم علیه خلقمان را محکوم کنند و حکومت آ.ک.پ را تحت فشار قرار دهند تا حملات خود را متوقف کنند. همچنین از خلق خود می‌خواهیم که دست در دست هم نهند و در مقابل حملات علیه همه‌ی خلق‌های ما بایستند. از حکومت سوریه و نیروهای روسیه در منطقه می‌خواهیم تا اقدامات لازم را انجام داده و مانع انجام این اعمال شوند و برای چاره‌یابی سیاسی در سوریه به همکاری با تمام طیف‌های داخل و  بدور از نیروهای وابسته به خارج اقدام نمایند.