مخفی‌کاری جمهوری اسلامی در اعلام درصد مشارکت مردم در انتخابات

همه‌ی اخبار منتشر شده نشان دهنده‌ی میزان بسیار پایین مشارکت در تهران و سراسر ایران است ولی مقامات مسئول از اعلام آمار خودداری می‌کنند.

علی‌رغم گذشت بیش از ١۵ ساعت از پایان انتخابات مجلس و پایان شمارش آرا در بسیاری از حوزه‌ها اما تاکنون رژیم از اعلام میزان مشارکت مردم خودداری کرده است.

روز جمعه عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور رژیم اعلام کرده بود که روز شنبه میزان مشارکت مردم اعلام خواهد شد.

پیشتر مسئولان ستاد انتخابات با توجه به تعداد تعرفه‌های مصرف شده میزان مشارکت را اعلام می‌کردند و فقط چند ساعت پس از پایان انتخابات میزان مشارکت کل کشور اعلام می‌شد اما این بار مسئولین تا ظهر شنبه نیز هیچ آماری ارائه نداده‌اند.

همه‌ی اخبار منتشر شده نشان دهنده‌ی میزان بسیار پایین مشارکت در تهران و سراسر ایران است.

به گفته‌ی برخی منابع مشارکت در تهران ۱۶ درصد و در مجموع حدود ۲۵ درصد بوده است. حتی یکی از فعالین اصلاح طلب نیز میزان مشارکت تهران را ۲۲ درصد اعلام کرده و گفته بود، این میزان مشارکت مردم کمترین میزان مشارکتی در طول ۴۱ سال حکومت رژیم جمهوری اسلامی بوده است.

پایگاههای خبری رسمی رژیم بدون اعلام میزان مشارکت در حال اعلام نتایج کلی می‌باشند.

آخرین آمار اعلام شده در این زمینه مربوط به جمال عرف، رییس ستاد انتخابات، بود که در ساعت ١۵ روز جمعه منتشر شد و میزان مشارکت را حدود  ۱۱ میلیون نفر عنوان کرد.

بنابر اعلام مسئولان جمهوری اسلامی، ۵۷ میلیون و ۹۱۸ هزار و ۱۵۹ نفر از شهروندان واجد شرایط رای دادن در این انتخابات به شمار می‌آمده‌اند.

خودداری از اعلام میزان مشارکت توسط مسئولین رژیم شائبه‌ی اعلام آمار نادرست و دروغین توسط رژیم را در میان مردم ایجاد کرده است.

بسیاری معتقدند حکومت آمار واقعی مشارکت را اعلام نکرده و به انتشار آمار ساختگی خواهد پرداخت.