مراسم تشیع و خاکسپاری ١٠ مبارز ی.پ.گ/ی.پ.ژ

روز گذشته با حضور صدها تن از شهروندان پیکر ١٠ مبارز ی.پ.گ/ی.پ.ژ که در مقاومت تاریخی عَفرین به شهادت رسیده بودند تشیع و به خاک سپرده شد

روز گذشته با حضور صدها تن از شهروندان پیکر ١٠ مبارز ی.پ.گ/ی.پ.ژ که در مقاومت تاریخی عَفرین به شهادت رسیده بودند تشیع و به خاک سپرده شد.

 

حملات اشغالگرانه دولت ترکیه و تبهکارانش در ۶٢ (امین) روز همچنان ادامه دارد. روز گذشته با حضور صدها تن از شهروندان شَهبا در مراسمی باشکوه پیکر ١٠ مبارز ی.پ.گ/ی.پ.ژ که در مقاومت تاریخی عَفرین به شهادت رسیدند را به خاک سپاردند.

 

در این مراسم نمایندگان جنبش دمکراتیک، سازمان خانواده شهدا  و خانه خلق حضور داشتند. همچنین آسیه عبدالله ریاست مشترک جنبش جوامع دمکراتیک روژاوا به سخنرانی پرداخت.

 

عبدالله در سخنرانی خود اظهار داشت:" یاد شهدای مقاومت و آزادی را گرامی می‌داریم. اکنون در برابر حملات وحشیانه دولت ترکیه همه دنیا سکوت کرده است و ما نیز برای جلوگیری از قتل‌عام خلق‌مان تصمیم گرفتیم که به منطقه شَهبا بیائیم.

 

هرکسی این را به خوبی بداند که مقاومت در چهار گوشه عَفرین در برابر نژادپرستان انجام می گیرد و هیچ کسی توان شکستن اراده خلق‌مان را ندارد. تا زمانی که تنها یک تبهکار ترکیه هم در عَفرین باشد، ما نیز مبارزات خود را ادامه خواهیم داد".

 

این مراسم با سر دادن شعار "زنده باد رهبر آپو"، "سلام و درود بر مقاومت عَفرین"، "شهدا نمی میرند" و به خاک سپاردن پیکر شهدا به پایان رسید.