اعترافات تکان‌دهنده یکی از خطرناک‌ترین مزدوران سازمان میت در عفرین اشغالی

ابراهیم بشار دویکا مزدور سازمان استخبارات میت که از سوی نیروهای امنیت اقلیم فرات در شمال و شرق سوریه دستگیر شده است در سخنانش وحشیگری، جنایت و تجاوزهای نظامیان ارتش ترکیه و مزدورانشان را در کانتون عفرین اشغالی بازمی‌گوید.

اداره امنیت اقلیم فرات در شمال و شرق سوریه پس از فعالیت‌ استخباراتی نیرومند موفق شد یکی از خطرناک‌ترین عناصر سازمان میت در كانتون اشغالی عفرین را شناسایی و به دام بیاندازد.

ابراهیم بشار دویکا که خود اصالتا یک کورد است به یکی از خطرناکترین مزدوران سازمان میت مبدل شد. این مزدور پس از اشغال کانتون عفرین توسط ارتش ترک در بخش‌های جندرس و راجوی عفرین اشغالی فعالیت کرد.

از فروش مواد مخدر تا مزدوریگری برای میت ترکیه

ابراهیم بشار (٢٠ ساله) پس از حملات به تنهایی در خانه خود در بخش راجو عفرین اشغالی ماند. پس از اشغال این منطقه توسط رژیم ترکیه و مزدورانش او به شهرک راجو نقل مکان کرد و به همراه محمد عدنان مواد مخدر و مشروبات الکلی فروخت. پس از آن به یکی از عمده‌ترین فروشندگان مواد مخدر و مشروبات الکی مبدل شد. این در حالی بود که خانواده دویکا پس از اشغال کانتون عفرین به کانتون شهبا کوچ کرده بودند.

اعضای گروهک تبهکار «الحمزة» وابسته به گروه تبهکار «ارتش ملی سوریه» مزدوریگری را بر کودکان خانواده‌های میهن‌دوست در داخل عفرین اشغالی تحمیل می‌کنند. یکی از این افراد ابراهیم دویکا بود. دویکا نخست به انتقال مواد مخدر پرداخت اما پس از یک ماه به عنوان محافظ یکی از سرکرده‌های تبهکار الحمزة به نام «عباس» تعیین شد.

ابراهیم دویکا در اعترافات خود می‌گوید:"عباس و میت در جنگ عفرین از مین خواستند تا نقطه‌های مبارزان ق.س.د از جمله تونل‌ها، نقطه‌های آنان در جنگل‌های نزدیک مرکز عفرین و همچنین در بخش جندرس و روستای قوته را شناسایی کنم و به آنها بدهم. زیرا من این منطقه را به خوبی می‌شناختم، من درخواست انها را انجام دادم. پس از آنکه محل نیروهای ق.س.د را به آنان نشان دادم این مناطق بمباران شدند و مبارزان فراوانی به شهادت رسیدند."

آموزش جاسوسی و نظامی در پایگاه دولت ترکیه

ابراهیم دویکا مزدور میت در اعترافات خود گفت:"یک فرمانده میت به نام کد «جامپ» از من خواست تا به یکی از پایگاه‌های ترکیه در داخل این کشور بروم و در آن آموزش جاسوسی و نظامی ببینم. همراه با ١۵ جوان عرب به خاک ترکیه رفتیم و ٢۵ روز آموزش دیدیم."

با تهدید اسلحه، زنان کورد ربوده شده و مورد تجاوز قرار گرفتند

مزدوران ترکیه یک اسلحه فردی، چندین نارنجک، یک اسلحه کلاشینکوف و یک تلفن را به ابراهیم دویکا دادند و پس از بازگشت به عفرین او را در مرکز شهر عفرین مستقر کرده و او را برای جنایت‌های کثیف بکار گرفتند.

ابراهیم بشار دویکا اعتراف کرد:"از من خواستند تا من و گروهی تبهکار به ربودن زنان و کودکان بخش‌ها و روستاها بپردازیم. ما به این خواسته عمل کردیم. هر روز ما با تهدید اسلحه گروهی از زنان و کودکان ٢٠، ۴٠ و حتی ۵٠ نفره را می‌ربودیم. ما آنان را به پایگاه‌ها می‌آوردیم و آنجا میان تبهکاران توزیع می‌شدند. مزدوران آنان را مورد تجاوز قرار می‌دادند. من هم یکی از افرادی بودم که به ربوده شدگان تجاوز کردم. من بیش از ٢٠ زن کورد را مورد تجاوز قرار داده‌ام."

قتل غیرنظامیان کورد در اطراف «چم رش»

مزدور ابراهیم دویکا در ادامه اعترافات خود گفت:"ما غیرنظامیان کورد را می‌کشتیم و جنازه‌های آنان را به داخل یک رودخانه در مرز سوریه-ترکیه می‌انداختیم. گروه‌های وابسته به دولت ترکیه سالمندان، مردها و جوانان را می‌ربودند. برخی از ربوده‌شدگان را ما می‌بردیم اطراف رود «چم رش» و می‌کشتیم. من در حدود ٢٠ نفر را کشته‌ام و جنازه‌هایشان را به داخل آب انداخته‌ام."

ابراهیم دویکا پس از عبور از رودخانه فرات به دام نیروهای امنیت اقلیم فرات افتاد

ابراهیم بشار دویکا دومین دوره آموزشی را در یکی از مراکز دولت اشغالگر ترک دیده است. از او خواسته شد تا با عبور از رودخانه فرات به مناطق شمال و شرق سوریه رود و اطلاعاتی را در رابطه با مراکز نیروهای ق.س.د، نشست‌ها، فعالیت‌ها و مناطق امنیتی جمع‌آوری کند و به میت برساند. نیروهای امنیت داخلی اقلیم فرات پس از کسب اطلاع از مشاهده فردی مشکوک در اطراف رودخانه فرات، در عملیاتی ویژه ابراهیم بشار دویکا یکی از خطرناک‌ترین مزدوران میت را دستگیر کردند.

منبع: ANHA

* تیتر این خبر پس از تکمیل تغییر یافت.