مشخصات سه گریلای جانباخته زن اعلام شد

​​​​​​​مرکز اطلا‌ع‌رسانی نیروهای مدافع خلق در بیانیه‌ای مشخصات سه گریلای زن را که در سال‌های ٢٠١٧-٢٠١٨ به شهادت رسیده‌اند منتشر کرد

ه.پ.گ در بیانیه‌ای از سه گریلای زن که در سال‌های ٢٠١٧ و ٢٠١٨ در مناطق دفاعی مدیا به شهادت رسیده‌اند تجلیل به عمل آورده است.

در بیانیه ه.پ.گ آمده است: جنبش آزادیخواهی کردستان در تاریخ خویش مقاومتی بی‌نظیر نشان داده و قهرمانان بزرگی را آفریده است. مبارزان فدایی در مقابله با امحا و نابودی تحمیلی بر خلق کردستان، نه تنها به وظایف وجدانی خویش عمل می‌کنند بلکه با عزم و ایمان آهنین مبارزه‌‌ آزادی را به ثمر می‌رسانند. ما از رفقای خویش 'نوال'، 'اڤین' و 'تکوشین' که با آگاهی از مقطع تاریخی کنونی هزینه‌های سنگین مبارزه را به جان خریدند و در این راه به شهادت رسیدند تجلیل می‌نماییم."

 

مشخصات سه گریلای شهید به این شرح است:

   نام: پریهان توران

   کد سازمانی: نوال رستم

   محل تولد: جولمرگ

   زمان و مکان شهادت: ٢٩ ژوئیه ٢٠١٧/ شرنخ

***

   نام: دیمن دمیر

   کد سازمانی: اڤین خملین

   محل تولد: جولمرگ

   زمان و مکان شهادت: ٢۶ سپتامبر ٢٠١٨/ مناطق دفاعی مدیا

***

   نام: نازل کوموش

   کد سازمانی: تکوشین کارکر

   محل تولد: موش

   زمان و مکان شهادت:  ٢۶ سپتامبر ٢٠١٨/ مناطق دفاعی مدیا

ه.پ.گ در ادامه بیانیه از مبارزات بی‌وقفه هر سه گریلای شهید زن تجلیل به عمل آورده و آنانرا نمونه‌های آزادیخواهی، فداکاری و فروتنی می‌نامد که با علم به مدرنیته سرمایه‌داری و ذهنیت مردسالار مبانی زن آزاد و زندگی انقلابی را پذیرفتند و برای پیشاهنگی در مبارزه کردستان آزاد و رهبری آزاد گام‌های بزرگی برداشته‌اند.

 

نیروهای مدافع خلق کردستان در پایان مراتب همدردی خود را با خانواده شهیدان و خلق میهن‌دوست اعلام می‌نماید و با آرمان‌های شهیدان راه آزادی کردستان تجدید میثاق نموده است.