مشیره ملا رشید: رژیم ترکیه سیاست‌های داعش را در عفرین به اجرا گذاشته است

​​​​​​​مشیره ملا رشید به نمایندگی از اتحاد زنان روژاوا اظهار نمود که ترکیه به سیاست تتریک (ترک کردن) و تغییر دموگرافی عفرین مشغول است. وی افزود:"تا زمانی که آ.ک.پ و اردوغان بر سر کار باشند داعش به حیات خود ادامه می‌دهد."

مشیره ملا رشید از مسئولین اتحادیه زنان روژاوا در گفتگو با خبرگزاری فرات اعلام نمود که پس از اشغال عفرین توسط رژیم ترک و تروریست‌هایش سیاست کشتار و نابودی کردها آغاز شد و همچنان ادامه دارد. به گفته‌ی وی رژیم ترکیه زندگی روزانه و حتی مکالمات تلفنی مردم را تحت کنترل قرار داده است.

 

تاریخ و آثار باستانی را ویران کردند

مشیره ملا رشید با اشاره به تلاش روسیه در پی خروج تبهکاران ارتش آزاد از غوطه شرقی انتقال و استقرار آنان در عفرین را خاطر نشان کرده و افزود:"طبق پیمان ننگین میان روسیه و ترکیه تبهکاران در عفرین مستقر کردند. دولت ترک با همکاری تبهکاران ارتش آزاد همه داشته‌های عفرین از جمله فرهنگ، اقتصاد و ارزشهای این منطقه را غصب کرد. برای اخراج کردها از سرزمینشان به هر سیاستی دست می‌زنند. آثار باستانی و تاریخی را تخریب می‌کنند. اشغالگری به تمام معنا را به مرحله اجرا گذاشته و آنرا آزادی عنوان کردند. در کجای جهان اشغالگری را آزادی نامیده‌اند؟ تبهکاران ترکیه زنان و کودکان را ربوده و دختران خردسال را با زور وادار به ازدواج می‌کنند. مکالمات تلفنی خلق را کنترل می‌کنند. زیرا خطوط تلفنی ترکیه را بکار می‌گیرند. زندگی هیچ انسان [شرافتمندی] امن نیست. حتی عرب‌های ساکن عفرین خواستار آزادی عفرین از سوی مبارزان ی.پ.گ/ی.پ.ژ و ق.س.د هستند. پس از آزادی عفرین رازهای مخفی اشغالگران هویدا خواهد شد. اطلاعات کامل و شفافی در دست نیست، حتی مزار شهدای عفرین را تخریب می‌کنند."

 

سیاست امحای فرهنگی و تغییر دمگرافی در جریان است

"زبان ترکی را در مدارس به دانش‌آموزان یاد می‌دهند. کردی ممنوع شده است. اسلامی سیاسی داعشی در عفرین اجرا می‌شود. هدف تربیت و آماده کردن نسل تازه‌ای از جهادگرایان بنیادگراست. هدف احیای داعش است. می‌خواهند بشریت را به نابودی بکشند. آنچه در شنگال روی داده را دهها برابر شنیع‌تر در عفرین به اجرا گذاشته‌اند. اگر چه داعش در قواره یک سازمان نظامی نابوده شده اما تا زمانی که آ.ک.پ و اردوغان بر سر قدرت باشند، داعش خواهد ماند. تنها راه پایان دادن به داعش نابودی آ.ک.پ و اردوغان است."

 

رشید در ادامه خاطرنشان کرد که زنان کرد و خلق عفرین تحت هیچ شرایطی اشغال عفرین را نخواهند پذیرفت و دیر یا زود تبهکاران ارتش آزاد وابسته به آنکارا را از عفرین پاکسازی خواهند کرد.