مکر گیفورد از تجربه نبرد در روژاوا سخن گفت

سخنرانی مبارز بین المللی یگانهای مدافع خلق در کنگره حزب اتحاد دمکراتیك

سخنرانی مبارز بین المللی یگانهای مدافع خلق در کنگره حزب اتحاد دمکراتیك

 

مکر گیفُرد مبارز بین المللی یگان های مدافع خلق که در عملیات آزادسازی رقا  شرکت کرده بود، روز گذشته در کنگره حزب اتحاد دمکراتیك در هلند طی سخنانی اعلام کرد پس از شکست داعش در رقا، اکنون می‌خواهد پیام انقلاب روژآوا را به جهان برساند.

 

مکر گیفُرد با کد سازمانی باران آمد، مبارز یگانهای مدافع خلق در کنگره حزب دمکراتیک خلق ها در هلند طی سخنانی اعلام کرد جنبش مبارزان بین المللی، در جنگ داخلی سوریه که یکی از بدترین و بی رحمانه جنگ ها بود در کنار مبارزان یگان های مدافع خلق و یگان های مدافع زنان قرار گرفتند.

 

او با اشاره به اینکه در حال حاضر صدها نفر از مبارزان بین المللی در حال انجام وظیفه و مبارزه در راه انسانیت هستند میگوید این یک امتیاز است که بخشی از مبارزات ما دفاع از دمکراسی و مبارزه برای مردم سوریه باشد. این مبارزات در راستای آزادی سوریه و ایجاد تفکری جدید جهت حل مشکلات خاورمیانه و جهان بوده است.

 

مکر گیفُرد با اشاره به اینکه دستیابی به پیروزی همیشه آسان نیست می گوید: من و دوستانم در طول این مبارزات به شدت آزرده شدیم. سی و پنج تن از هم رزم‌های اهل آمریکا، برتانیا و اسلوونی و دیگر کشورها در جریان نبردها جان خود را از دست دادند.

 

مبارز بین‌المللی ی.پ.گ با اشاره به شهدای راه آزادی در انقلاب روژاوا می گوید آنها جان خود را برای آزادی سوریه از دست داده اند. تا کودکان بتوانند آزادانه به کسب علم بپردازند و بتوانند به زبان کردی و عربی صحبت کنند و همه مردم بتوانند با صلح و آرامش در کنار هم زندگی کنند.

 

گیفُرد می گوید حقیقت این است که جنبش بین المللی در حال حرکت در مسیری جدید است. با شکست داعش در رقا که خود شاهد آن بوده ام اکنون وظیفه خود می‌دانم که پیام‌ها و حقایق انقلاب روژآوا را به گوش جهانیان برسانم.