"می‌خواهیم حمله اشغالگران به رواژاوا را برای همه جهان منعکس کنیم"

اعضای سازمان خدمات بشردوستانه «گشت‌های‌ آزاد برمه» که در روزهای گذشته هدف حملات و بمبارانهای دولت ترکیه و تبهکارانشان قرار گرفته بودند می‌گویند هدفشان انعکاس حملات اشغالگرانه علیه روژاوا به همه‌ی جهانیان است.

دولت اشغالگر ترک و تبهکارانش در حملات خود علیه شمال و شرق سوریه، غیرنظامیان و سازمانها را هدف قرار می‌دهند. در منطقهغی تل تمر در بمبارانهای دولت ترکیه علیه سازمان خدمات بشردوستانه گشت‌های‌ آزاد برمه (Free Burma Rangers) یک عضو این سازمان با نام دکتر زاوو سنگ جان خود را از دست دادو یک عضو دیگر زخمی شده بود.

دیوید اوبانک عضو سازمان گشت‌های‌ آزاد برمه اظهار کرد که سازمان آنها ۲۶ سال است که کار و فعالیت می‌کند و گفت، "از سال ۲۰۱۵ تیم ما در عراق، ایران و سوریه کار می‌کند. ما برای کمک‌رسانی در سوریه هستیم. ما هم دوست داریم از این راه کمک‌رسانی کنیم. ما می‌خواهیم وضعیت منطقه و حملات علیه روژاوا را به همه‌ی جهانیان اعلام کنیم. حملات به این منطقه توسط دولت ترکیه و اعضای گروهکهای ارتش آزاد سوریه انجام می‌شود.

به دلیل این حملات ۳۰۰ هزار تن آواره شده‌اند. خانه‌های مردم ویران شده است. من با چشمان خود کشتار غیرنظامیان را دیدم. حملات بدون وقفه ادامه دارند. در این منطقه اشغالگری، قتل‌عام و پاکسازی در جریان است. اگر غیرنظامیان اینجا بمانند کشته می‌شوند به همین دلیل مردم مجبور به کوچ کردن شده‌اند. در این منطقه جنایت انجام می‌شود. دولت ترکیه با هدف اشغالگری وارد منطقه شده و این جرم بزرگی است.

"دفاع از مردم از دفاع از نفت مهمتر است"

وی همچنین خاطر نشان نمود که نیروهای ق.س.د تا به حال به دولت ترکیه حمله نکرده‌اند و گفت، "من یک آمریکایی هستم. آمریکا تصمیم به عقب نشینی را تغییر داد و در منطقه ماند. این یک خیانت بزرگ است. این یک اشتباه بزرگ در تاریخ آمریکا است. من به یاد ندارم که آمریکا چنین خیانتی انجام داده باشد. می‌خواهم تاکید کنم که ترامپ اشتباه بزرگی انجام داد. به دلیل این اقدامات ما در میان خلق منطقه دروغگو دیده می‌شویم. در حقیقت ما به خود خیانت کردیم. دشمنان اکنون ما را ضعیف می‌بینند. حفاظت از مردم از حفاظت نفت مهمتر است.

زمانی که رخدادهای این منطقه را دیدم و جنگ تحمیل شده بر آنها را دیدم، متوجه یک دیکتاتوری شدم. در برمه نیز شیوه‌ای از دیکتاتوری وجود دارد. در آنجا نیز به مردم حمله می‌کنند اما آنها یک عضو ناتو نیستند. من در عراق جنگ علیه داعش را دیدم. مردم را گلوله‌باران می‌کردند. تعدادی از رفقای ما کشته شدند، من هم چهار بار زخمی شدم. در عراق و سوریه در مبارزه علیه داعش حضور داشتم. درست است این منطقه‌ای متفاوت است. در این منطقه‌ جامعه‌ای آزاد و زندگی آزاد وجود دارد. در این منطقه چنین زندگی برابر وجود دارد.

"باید دولت ترکیه به داخل خاک خود بازگردد"

یکی از کشورهای عضو ناتو در حال نابود کردن منطقه است. در طول تاریخ چنین چیزی وجود نداشته است. باید دولت ترکیه به داخل مرزهای خود بازگردد. باید آمریکا بازگردد و از مرزها حفاظت کند. روسیه، رژیم سوریه و نیروهای بین‌المللی باید در مورد این موضوع موضع و تصمیم خود را اتخاذ کنند. باید نظر همه‌ی خلق‌ها در نظر گرفته شود. همه می‌خواهند به خانه‌های خود بازگردند، آرزو می‌کنم این مردم هم به خانه‌هایشان بازگردند. ما با خواست خود آمدیم و برای این مردم در منطقه هستیم. ما در این منطقه می‌مانیم."

"منطقه‌ی امن نیست، بلکه منطقه‌ی مرگ است"

دلشاد عادل مدیر منطقه‌ی کوردستان گشت‌های‌ آزاد برمه اعلام کرد که قبلا او در موصل و منطقه‌ی باقوز در مبارزات علیه داعش شرکت داشته‌اند و گفت، "ما به سختی در مناطق جنگی فعالیت می‌کردیم. پس از آنکه دولت ترکیه به روژاوا حمله کرد ما به این منطقه آمدیم. زمانی که ما به اینجا آمدیم حملات سنگینی علیه منطقه انجام می‌شد. دولت ترکیه به همه‌ی سازمانهایی که در منطقه حضور دارند حمله می‌کند. نه تنها به نظامیان بلکه به غیر نظامیان نیز حمله می‌کند.

به دلیل حملات هواپیماهای بدون سرنشین دولت ترکیه یک رفیق ما شهید و دو رفیقمان مجروح شدند. چنین حملاتی پیشتر کار ما را محدود نمی‌کرد. باید جهانیان این حملات را به منطقه متوقف کنند. در منطقه تعداد زیادی غیر نظامی کشته شدند. گفته می‌شود اینجا منطقه‌ی امن است اما در حقیقت منطقه‌ی مرگ می‌باشد.

گروهک‌های «ارتش آزاد» وابسته به دولت ترکیه با نام داعش‌ عمل می‌کنند. غیرنظامیان را میکشند. سازمان ملل باید این جنگ را متوقف کند. به تیم ما هم حمله شد. در حملات خود از گازهای شیمیایی استفاده می‌کنند. در زمان حمله به رفقایمان توان خویش را از دست دادند. در فواصل زمانی دچار ضعف می‌شدند. ماده‌ی شیمیایی به کار گرفته شده بسیار خطرناک بود."