ناتو و سازمان ملل متحد از پاکسازی نژادی کوردها توسط ترکیه/القاعده/داعش حمایت می‌کنند

اکنون مشخص می‌شود ناتو، سازمان ملل متحد، دولت روسیه و نیروهای بین‌المللی تلاش می‌کنند تا اجازه ندهند که کسانی که به دلیل حملات ترکیه آواره شده‌اند به خاک خود بازگردند تا کسان دیگری را جانشین آنها کنند.

"اینطور به نظر می‌رسد که آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل از نقشه‌ی ترکیه برای انتقال میلیونها پناهجوی عرب که ساکن ترکیه هستند به آن بخش از خاک روژاوای کوردستان که ترکیه طی عملیات موسوم به «چشمه‌ی صلح» اشغال نموده و بیشتر از ۱٨۰ هزار کورد اهل این مناطق را مجبور به کوچ کرد، حمایت می‌کند.

در دیدار اخیر دبیر کل سازمان ملل، وی از  ترکیه برای پناه دادن به پناهجویان سپاسگذاری کرد و رضایت خود را برای تشکیل هیئتی برای بررسی نقشه‌ی ترکیه اعلام نمود و بخش خدمات خبری سازمان ملل متحد طی بیانیه‌ای اعلام کرد که نقشه‌ی ترکیه پذیرفته شده و مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

دبیر کل سازمان ملل در زمان گفتگو با مسئولین ترکیه از این رژیم بابت حمله به روژاوای کوردستان که بر اساس همه‌ی مدارک موجود صدها بار حقوق بشر را نقض کرده هیچگونه انتقادی به عمل نیاورده است. علاوه بر آنکه دبیر کل سازمان ملل در دیدارهایشان در مورد این ۱٨۰ هزار آواره‌ی کورد که به دلیل حملات ترکیه آواره شده‌اند و خانه و کاشانه‌ی خود را ترک کرده‌اند هیچ سخنی به میان نیاورد، بلکه برعکس مدعی شده است: نقشه‌ی ترکیه برای انتقال اعراب آواره‌ی ساکن ترکیه به روژاوای کوردستان و مستقر کردن آنها به جای آواره‌های کورد را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

اکنون مشخص می‌شود ناتو، سازمان ملل متحد، دولت روسیه و نیروهای بین‌المللی تلاش می‌کنند تا اجازه ندهند که کسانی که به دلیل حملات ترکیه آواره شده‌اند به خاک خود بازگردند تا کسان دیگری را جانشین آنها کنند. ناتو نیز به صورت غیرمستقیم از اشغالگری ترکیه حمایت کرد و گفت، آنها نگرانیهای امنیتی ترکیه را درک می‌کنند.

آمریکا نیز از راه باز کردن آسمان سوریه برای جنگنده‌های ترکیه و چراغ سبز دادن به ارتش ترکیه برای حمله به روژاوای کوردستان و دور نمودن کوردها از پروسه‌ی ژنو که سازمان ملل برای بازنویسی قانون اساسی سوریه از آن حمایت میکند (چون واشنگتن برای شرکت نیروهای سوریه‌ی دمکراتیک در این پروسه هیچ فشاری اعمال نکرد)، از ترکیه حمایت کرد تا به اهداف خود برسد.

ارزیابی نقشه‌ی ترکیه برای انتقال میلیونها آواره‌ی عرب ساکن ترکیه به خاک روژاوای کوردستان توسط سازمان ملل به این معنی است که برای اولین بار سازمان ملل به شیوه‌ای فعال در انتقال اهالی منطقه‌ای به یک منطقه‌ی دیگر که متعلق به آنها نیست و تلاش برای جلوگیری از بازگشت کسانی که مجبور به ترک خاک خود شده‌اند، شرکت می‌کند. این به معنی حمایت سازمان ملل متحد از پاکسازی نژادی کوردها است.

در کل سازمان ملل همیشه بر ضد جنگ و اشغالگری موضع گرفته است و جنگ را به عنوان راهی برای حل مسائل رد کرده و از پناهجویان و حقوق آنها حمایت کرده است، اما تاکنون دبیر کل سازمان ملل از اشغالگری ترکیه و حمله به خاک روژاوای کوردستان حمایت کرده است. نه حکومت سوریه و مسئولین منطقه‌ی شمال و شرق سوریه و نه مردم منطقه که از خاک خود بیرون رانده شده‌اند هیچ نظری در مورد تصمیم سازمان ملل برای ارزیابی نقشه‌ی ترکیه ندارند."

منبع: sharpress.net