خبر فوری: استرک تی‌وی و مدیا هابر‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌: این حمله غیرقانونی و توطئه است، نمی‌توانند ما را ساکت کنند

"نتایج نشست کمیته قانون اساسی را  به رسمیت نمی‌شناسیم"

حکمت حبیب: خلق در شمال-شرق سوریه نتایج نشست کمیته قانون اساسی را که روز گذشته آغاز شده به رسمیت نمی‌شناسند.

روز گذشته نخستین نشست تحت عنوان کمیته قانون اساسی با تضمین روسیه، ترکیه و ایران در شهر ژنو سوئیس آغاز گردید. در رابطه با این نشست، معاون ریاست هیات اجرایی (م.س.د)، حکمت حبیب اطلاع داد که رهبری خودمدیریتی و مجلس سوریه دمکراتیک (م.س.د) در شمال-شرق سوریه هیچ یک از نتایج اقدامات کمیته بازنویسی قانون اساسی را که روز گذشته برگزار شده است، به رسمیت نمی‌شناسند. در رابطه با دو شخصیت شرکت کننده نیز مشکلات و اختلاف نظرهایی وجود داشته است.

حکمت حبیب در بخش دیگری از سخنان خود در رابطه با این موضوع اشاره نمود که دولتهایی مانند ایران و ترکیه که به عنوان تضمین کننده قانون اساسی جدید شناخته می‌شوند، بر این کمیته فشار وارد می‌کنند، رژیم سوریه نیز اصرار دارد که قانون اساسی موجود را مورد بحث و بررسی قرار دهد و صرفا برخی از مواد  آن را به صورت محدود تغییر دهد.

حکمت حبیب تصمیمات نشست کمیته ژنو برای خلق‌های شمال-شرق سوریه را نیز محکوم کرده و اعلام نمود با وجود ۵ میلیون نفر، خلق این منطقه نماینده‌ای در این نشست بازنویسی قانون اساسی نداشته است. حبیب خاطرنشان ساخت که جامعه بین‌المللی برای حل مسائل و مشکلات سوریه از جدیتی برخوردار نیست.