«نخواب وقتی که خون از شب سرازیره!» بیانیه زندانیان بند هشت زندان اوین در حمایت از روژاوا

"چه وحشتناک و لجن‌آلود است جهانی که در آن می‌زیَم که فاشیست جهان را به لجن کشیده است و میلیاردها انسان فقط نظاره‌گر ظلم به همنوعان خود هستند. انسانی که خود را اشرف مخلوقات می‌پندارد چگونه تبدیل به جنایت‌کارترین موجود هستی شد."

   پنج زندانی سیاسی محبوس در بند هشت زندان اوین در نامه‌ای سرگشاده به خارج از زندان همبستگی خود را با مقاومت روژاوا اعلام کرده و خواهان مبارزه سرتاسری علیه فاشیسم شد‌ه‌اند.

   سهیل عربی، زرتشت احمدی راغب، حمید کاشانی، محمدرضا مرادی و کیانوش سلاطینی پنج زندانی سیاسی بند هشت زندان اوین در نامه‌ای سرگشاده وجدانهای آزاده و آزادیخواهان را مخاطب قرار داده و گفته‌اند:"به راستی آنان که در برابر جنایت‌کاران خاموش می‌نشینند و با بی‌تفاوتی کار را برای او آسان می‌کنند ظالمان و جنایت‌کاران اصلی‌اند. بیایید تا جهانمان را از شر فاشیستها خلاص کنیم."

   متن بیانیه پنج زندانی سیاسی بند هشت اوین به این شرح است:

   "یکی دریاچه خون راه می‌اندازد و نامش را می‌گذارد چشمه صلح، دیگری نواندیشان را به زنجیر می‌کِشد و می‌کُشد و نامش را می‌گذارد رافت اسلامی.

   من بیش از ۲۰۰۰ روز از بهترین روزهای جوانی‌ام را به جرم نفرت از فاشیسم و فاشیست‌ها در مخوف‌ترین شکنجه‌گاههای فاشیست عمامه‌دار محبوس بودم. حال شنیدم که همتای او کمی آن سوتَر، دهها انسان را به قتل رسانده و آواره کرده .

   پیش و بیش از محکوم کردن او امید است که  بدانم امروز پس از سالها مبارزه، فلسفیدن و روشنگری چند تن از همنوعان من آمادگی برخورد با این اقدامات جنایت کارانه را نشان داده‌اند؟ آیا جامعه به این سطح از آگاهی رسیده است که با صدایی بلند و رسا «نه به فاشیست» بگوید؟

   بسیار عجیب و تعجب برانگیز است اینکه امروز با وجود دسترسی آسانتر به شبکه‌های اجتماعی، آسانتر شدن اطلاع‌رسانی، هنوز هم شاهد چنین جنایتهایی هستیم. دردناکتر، سکوت نهادهای بین‌المللی و بی تفاوتی مدعیان احقاق حقوق بشر به فجایع اخیر در روژآوا است.

   من و دیگر هم‌اندیشانم و همبندیانم در زندان اوین از تمام آنان که دوستشان داریم و دوستمان دارند، از تمام آزادی‌خواهان سراسر جهان، به ویژه جوامع و نهادهای بین‌الملل می‌خواهیم دست از سکوت و بی‌تفاوتی برداشته و حامی مردم روژآوا باشند.

   چه وحشتناک و لجن‌آلود است جهانی که در آن می‌زیَم که فاشیست جهان را به لجن کشیده است و میلیاردها انسان فقط نظاره‌گر ظلم به همنوعان خود هستند. انسانی که خود را اشرف مخلوقات می‌پندارد چگونه تبدیل به جنایت‌کارترین موجود هستی شد.

   به راستی آنان که در برابر جنایت‌کاران خاموش می‌نشینند و با بی‌تفاوتی کار را برای او آسان می‌کنند ظالمان و جنایت‌کاران اصلی‌اند. بیایید تا جهانمان را از شر فاشیستها خلاص کنیم.

   ما زندانیان سیاسی بند هشت اوین ضمن ابراز همدردی با همنوعانمان در روژآوا و محکوم کردن فاشیست اردوغان تروریست، از تمام مردم جهان به ویژه نهاد‌های بین‌الملل و فعالان حقوق بشر خواستار حمایت از مردم روژآوا و مقابله با فاشیسم بالاخص فاشیسم بزرگ هستیم."

   سهیل عربی /  زرتشت احمدی راغب /  حمید کاشانی /  محمدرضا مرادی / کیانوش سلاطینی

   ۲۶ مهرماه ۹۸- زندان اوین