نشست رایزنی ملی ویژه روژاوا با انتشار قطعنامه‌ای پایان یافت

نشست رایزنی ملی ویژه روژاوا که توسط کنگره‌ی ملی کردستان- ک.ن.ک در شهر رمیلان برگزار شد با انتشار قطعنامه‌ای به کار خود خاتمه داد

نشست رایزنی ملی ویژه روژاوا که توسط کنگره‌ی ملی کردستان- ک.ن.ک در شهر رمیلان برگزار شد با انتشار قطعنامه‌ای به کار خود خاتمه داد

 

دیروز در دومین روز این گردهمایی، که در سالن سندیکای کارگران شهرک رمیلان از توابع کانتون قامیشلو اقلیم جزیر برگزار شد، قطعنامه‌ای منتشر شد.

 

در این گردهمایی که به مدت دو روز برگزار شد ۱۷۰ تن از نمایندگان احزاب، جریانها و نهادها، معتمدین و شخصیت‌های سیاسی و آکادمیک شرکت داشتند و دیدگاههای خود را بیان کردند. نشست رایزنی ملی ویژه روژاوا خواستار تشکیل کنگره ملی کُرد با شرکت بمایندگان آحاد جوامع هر چهار بخش کردستان در آینده‌ای نزدیک شد.

 

قطعنامه پایانی توسط نیلوفر کوچ رئیس مشترک ک.ن.ک قرائت شد. در این قطعنامه آمده است: باید تمامی اقشار خلق کُرد سازماندهی شوند و به همه آنها کمکهای لازم داده شود. همچنین باید با نیروهای ی.پ.گ  و همچنین ی.پ.ژ و تمامی نیروهایی که در حال جنگ با تروریستها هستند کمک لازم انجام گیرد.

 

الزامی است که تمام تلاشهای خود را برای بازگشت آوارگان به محل زندگی خود به کار گیریم و به آنها یاری رسانیم. همچنین باید سیستم ریاست مشترک را برای همه احزاب اجرایی نماییم. بر این اساس باید به سازمانهای زنان کمکهای لازم انجام شود تا جامعه به پیشرفت درخور نائل گردد.

 

همچنین در این قطعنامه تاکید شده است که با تشکیل گردهماییها و سمینارهای گوناگون اهمیت و لزوم تشکیل کنگره ملی نمایان شود.

 

در بخش دیگری از قطعنامه بر اهمیت گسترش فعالیتهای مدنی جهت آزادی عبدالله اوجالان تاکید شده است.

 

در پایان این قطعنامه آمده است: همکاریهای لازم به کردهای کانتون شهبا و کردهای ساکن دمشق انجام گیرد و حملات دولت ترکیه باید محکوم شود.