نشست نمایندگان شورای میهنی کورد-سوریه ENKS با چاوش اوغلو

شورای میهنی کورد-سوریه ENKS که در شمال-شرق سوریه اخیرا دفاتر خود را بازگشایی کرده است، به ملاقات با اعضای وزارت امورخارجه دولت ترک پرداخته است که مسئولیت قتل هزاران کورد در حمله به روژآوا را برخوردار است.

نمایندگان شورای میهنی کورد -سوریه که در میان گروه‌های تبهکار تحت عنوان اپوزیسیون سوری فعالیت دارند و همزمان با حزب دمکرات کوردستان-عراق نیز ارتباط تنگاتنگی دارند، در آنکارا با وزیر امورخه دولت ترک، مولود چاوش اوغلو دیدار کردند.

در رابطه با این دیدار چاوش اوغلو در حساب تویتری خود با تهدید کردن شمال-شرق سوریه اظهار داشت: "نمایندگان مشروع کوردهای سوریه با هیات شورای ملی امنیت ملی ترکیه دیدار کردند. ما حمایت خود را از نقش آنها در فرایند سیاسی و ائتلاف ملی سوریه مشخص نموده‌ایم، خطر سازمانهای تروریستی پ.ک.ک/ ی.پ.گ را بار دیگر خاطرنشان کردیم که بیشترین آسیب را متوجه کوردها می‌کند."

رهبری خودمدیریتی شمال-شرق سوریه بر اساس اتحاد ملی کورد، اجازه بازگشایی دفاتر احزاب وابسته به ENKS را در شهرهای حسکه و کوبانی صادر کرده است.

مظلوم کوبانی فرماندهی کل نیروهای سوریه دمکراتیک نیز خاطرنشان ساخته بود که به منظور تحقق تلاشهایشان برای اتحاد ملی دست به ابتکار عمل زده‌اند. در شمال-شرق سوریه خلق نارضایتی گسترده‌ای را نسبت به دیدار ENKS و رژیم ترکیه که عفرین، سریکانی و گری سپی را اشغال و به کشتار کوردها دست زده است نشان داده‌اند.