نوجان: سازماندهی نظامی جدیدی برای زنان ایجاد می‌کنیم

آخین نوجان عضو فرماندهی کل نیروهای ی.پ.ژ با اشاره به اینکه زنان پیشاهنگی سازماندهی ق.س.د را بر دوش دارند افزود، " سازماندهی نظامی جدیدی برای زنان ایجاد می‌کنیم "

   ی.پ.ژ به عنوان یکی از بخش‌های اساسی نیروهای سوریه دمکراتیک در نشست سالانه ق.س.د جای گرفت. ی.پ.ژ علاوه بر مشارکت در تصمیمات کلی، تمهیدات لازم برای خودسازماندهی جدید زنان را انجام خواهد داد.

   آخین نوجان عضو فرماندهی نیروهای ی.پ.ژ درباره‌ی موارد مورد بحث در این نشست و تصمیم‌های اخذ شده سخن گفت.

با ذهنیت مسئولیت‌پذیری تاریخی گفت‌وگو کردیم

   آخین نوجان با اشاره به مبارزات علیه داعش اعلام کرد، "در مبارزات علیه داعش به موفقیت دست یافتیم، اما آگاه هستیم که مبارزات ادامه دارد. در نشست گفت‌وگوهای مفیدی را برای تقویت مبارزات علیه داعش و دستیابی به موفقیت‌های بزرگ صورت گرفت. همانگونه که همواره اعلام داشته‌ایم، اساسی‌ترین مسئله برایمان مبارزه است. در طی نشست بار دیگر به این وضعیت اشاره شد.

​​​​​​​   به عنوان ق.س.د و ی.پ.ژ با مسئولیت‌پذیری تاریخی خواهان انجام وظایفمان هستیم. بر این اساس در چهارچوب تجربیات خویش، کاستی‌هایمان را ارزیابی نمودیم. سعی داریم ویژگی‌های نیرومند خویش را نیرومندتر سازیم. یکی دیگر از مباحث نشستمان بدین شکل بود."

درباره‌ی تهدیدات و دفاع مشروع گفت‌وگو کردیم

​​​​​​​   آخین نوجان با اشاره به برهه‌ی کنونی و تهدیدات موجود اظهار داشت، "تنها داعش را تهدید نمی‌بینیم، در همان وقت دولت ترکیه تهدید‌هایی اشغالگرانه انجام می‌دهد. درباره‌ی اقدامات و آماده‌کاری‌های لازم گفت‌وگو کردیم."

آماده‌ هستیم با رژیم سوریه به راه‌حلی دمکراتیک دست یابیم

​​​​​​​   نوجان اظهار داشت، همواره خواهان صلح با مخاطبان خویش در منطقه و نیروهای همسایه هستند و افزود، "در طی نشست درباره‌‌ی روش‌ و راه‌های صلح گفت‌وگو کردیم.

​​​​​​​   در پی ایجاد صلح و آرامش برای خلق خویش هستیم. آماده هستیم که با رژیم سوریه به راه‌حل دست یابیم. در چهارچوب تضمین حقوق کردها و تمامی خلق‌های منطقه در قانون اساسی، آماده هستیم با رژیم سوریه به راه‌حل دست یابیم. دیروز اعلام داشتیم و امروز نیز همان را اعلام می‌داریم."

​​​​​​​   نوجان اعلام کرد، یکی از مهم‌ترین مسائل مورد بحث در این نشست درباره‌ی امنیت مرزها بود و گفت، "پروژه‌ی منطقه‌ی امن، پروژه‌ایست که هنوز مورد بحث قرار می‌گیرد. تاکنون جزئیات آن معلوم نشده‌اند، بسیاری از مسائل مورد بحث قرار می‌گیرند. چون تاکنون نه ترکیه و نه ما بعضی از مسائل را قبول نکرده‌ایم.

​​​​​​​   گام‌هایی عملی با هدف نشان دادن نیت مثبتمان انجام گرفتند. نیروهای ی.پ.گ و ی.پ.ژ را تا ۵ کیلومتری مرزها دور خواهیم ساخت. در مناطقی که نیروهای ی.پ.گ و ی.پ.ژ عقب نشینی می‌کنند، مبارزان شورای نظامی این مناطق مستقر خواهند شد. اما تاکنون گفت‌وگوها درباره‌ی امنیت مرزها پایان نیافته است. برای تامین امنیت و آرامش خلق خویش برای هر گامی آماده هستیم و در ۷-۸ سال گذشته خواستار حل آن بوده‌ایم."

​​​​​​​   آخین نوجان عضو فرماندهی ی.پ.ژ اعلام کرد، ی.پ.ژ، ی.پ.گ و ق.س.د که در طی ۷ -۸ سال گذشته در جنگ بسر برده‌اند،‌ برای اولین بار به فرصتی دستی افته‌اند که گردهم آمده و درباره‌ی تجدید سازماندهی گفت‌وگو نمایند. وی اظهار داشت، "در طی این نشست که برایمان فرصتی تاریخی‌ست، درباره‌ی تجدید سازماندهی گفت‌وگو کردیم. درباره‌ی سازماندهی بهتر در برهه‌ی جدید گفت‌وگو نمودیم.

​​​​​​​   نشستی موفق بود. هر شهری شورای نظامی خود را ایجاد کرده و یا ایجاد خواهد کرد. از این پس ق.س.د شوراهای نظامی را سازماندهی خواهد کرد."

پیشاهنگی تجدید سازماندهی را بر عهده می‌گیریم

​​​​​​​   آخین نوجان درباره‌ی تجدید سازماندهی اعلام کرد، "پس از جنگی طولانی گفت‌وگوهایی را درباره‌ی چگونگی تجدید سازماندهی خویش انجام دادیم. در کنفرانس ۳ ماه قبل گفت‌وگوهایی صورت گرفتند اما به شکلی دقیق جزئیات آنرا معلوم نکرده بودیم.

​​​​​​​   در کنفرانس اعلام کردیم، همانگونه که در جنگ با نقش پیشاهنگی خویش عمل نمودیم، در برهه‌ی تجدید سازماندهی نیز بایستی با نقش پیشاهنگ عمل نمود. در این چهارچوب در فعالیت‌های تجدید سازماندهی پیشاهنگی خواهیم کرد. به وظایف و مسئولیت‌های ‌آتی خویش آگاهیم."