نیروهای انقلابی: به عفرین می‌رویم

نیروهای سوریه دمکراتیک و همپیمانان آنها طی بیانیه‌ای رسمی اعلام کردند که به دلیل سکوت جوامع جهانی در قبال قتل عام ارتش اشغالگر ترکیه در عفرین، نیروهای خود را از شرق فرات که در جنگ با داعش هستند به عفرین میفرستند.

نیروهای سوریه دمکراتیک و همپیمانان آنها طی بیانیه‌ای رسمی اعلام کردند که به دلیل سکوت جوامع جهانی در قبال قتل عام ارتش اشغالگر ترکیه در عفرین، نیروهای خود را از شرق فرات که در جنگ با داعش هستند به عفرین میفرستند.

 

ق.س.د و نیروهای انقلابی در ادلب و حلب شامل" جیش الثوار، جبهه الاکراد، لیوا شمس الشمال الدمکراتی، شورای نظامی ادلب" به طور مشترک این بیانیه را به صورت کتبی منتشر کردند.

 

متن بیانیه به این شرح است:

بعد از گذشت ۴۶ روز از حمله ی ارتش اشغالگر ترکیه به خلق ما در شمال سوریه،به خصوص به منطقه ی عفرین و روستاهای اطراف آن از زمین و هوا، که بر اثر آن تعداد زیادی غیر نظامی کشته و زخمی شدندو به دلیل سکوت جوامع بین المللی و دمکراتیک در مقابل حمله‌ی رژیم اردوغان ما ناچار به اتخاذ این تصمیم شدیم.

 

از سه سال در بخشهای مختلف سوریه، در استانهای حلب، رقا، دیرالزور و حسکه به جنگ با داعش مشغول بوده وتعداد زیادی شهید داده‌ایم.

 

امروز ما به ناچار تصمیمی دردناک اتخاذ کرده و نیروهای خود را ازشرق رود فرات و روستاهای دیرالزور که در آنجا مشغول جنگ با داعش بودند عقب کشیده و به عفرین میفرستیم تا در مقابل حملات غاصبگرانه‌ی دولت ترکیه بایستیم.

 

اگر جامعه ی بین المللی در این مسئله دخالت میکردند و به رژیم اردوغان فشار وارد میکردند تا به حملات خود به عفرین پایان میدادند ما مجبور به اتخاذ چنین تصمیمی نمیشدیم.

 

حملات ارتش ترکیه به شمال سوریه یک بار دیگر به داعش جانی دوباره بخشید. زمانی که داعش به پایان خود نزدیک بود دولت ترکیه تبهکاران القاعده را به ادلب فرستاد تا نیروهای انقلابی را تسویه کنند.

 

همه ی جهانیان میدانند که ق.س.د در طول سه سال جنگ با داعش سبب نابودی آن شد به خصوص با آزاد کردن پایتخت داعش یعنی شهر رقا آنها را به طور کامل شکست داد.

 

اما سکوت جامعه ی بین المللی درقبال حملات دولت ترکیه و کشتار غیرنطامیان در عفرین ما را مجبور کرد تا نیروهای خود را از شرق فرات به عفرین بفرستیم.

 

عفرین مرکز ایجاد یک سوریه ی آزاد و دمکراتیک و سمبل زندگی مسالمت آمیز خلقهای مختلف است.اما امروز رژیم ترکیه در عفرین غیرنظامیان را قتل عام میکند.

 

در چهل و ششمین روز مقاومت علیه اشغالگری رژیم ترکیه تصمیم گرفتیم که برای پیشگیری از قتل‌عام بیشتر مردم عفرین نیروهای خود را به آنجا اعزام کنیم.

 

به شهروندان سوری که از سوی سازمان جاسوسی ترکیه فریب داده شده و مورد استفاده قرار می‌گیرند یادآوری می‌کنیم که کشور سوریه مال همه ماست. آنان را به اتحاد فرامی‌خوانیم تا با همدیگر کشور خود را از هجوم بیگانگان محافظت کنیم. مایه رسوایی است که خلق‌های سوریه برای منافع نیروهایی همچون ترکیه با همدیگر به جنگ داخلی روی آورند. چرا دوشادوش ارتش ترکیه علیه خلق‌های سوریه می‌جنگید؟

 

ای خلق‌های سوریه، ظلم محکوم به شکست و نابودی است. یک دستمان را برای مطالبه آشتی بسوی همه نیروهای سوریه پیش می‌کشیم و در دست دیگرمان اسلحه برای مقابله با اشغالگران محفوظ است.

 

خاک سوریه متعلق به سوریهاست و هدف ما برساخت کشوری آزاد فارغ از تروریست‌هاست.

 

زنده‌باد مقاومت عفرین"