نیروهای سوریه دمکراتیک: حملات ارتش غاصب ترکیه ادامه دارند

نیروهای سوریه دمکراتیک با انتشار بیانیه‌ای کتبی از تداوم حملات ارتش اشغالگر ترکیه به غیرنظامیان شمال و شرق سوریه خبر داده است.

مرکز اطلاع‌رسانی نیروهای سوریه دمکراتیک در بیانیه‌ای اعلام نمود که حملات ارتش اشغالگر ترکیه و تبهکاران وابسته در روزهای ٩ تا ١٢ ژانویه / ١٩ تا ٢٢ دی‌ماه به مناطق شمال و شرق سوریه ادامه داشته و متجاوزان غیرنظامیان را به قتل رسانده‌اند.

در بیانیه آمده است:

"ارتش اشغالگر ترکیه و گروههای تبهکار وابسته‌اش با هدف افزایش مناطق اشغالی به فعالیت استخباراتی و حملات خود ادامه می‌دهند. در این چهارچوب؛

روز ٩ ژانویه پهپادهای بدون سرنشین ارتش ترکیه، ایست بازرسی شهرک عین عیسی را بمباران کردند. در این حمله یک غیرنظامی و یک عضو نیروهای آسایش زخمی شدند. در همین روز ارتش اشغالگر ترکیه روستای هوشان در نزدیکی جاده بین‌المللی M4 را هدف حملات توپخانه‌ای قرار داد. در این حمله زیان فراوانی به خانه و اموال ساکنان روستا وارد شد.

در روز ١٠و ١١ ژانویه نیز ارتش اشغالگر ترکیه روستاهای اریده، شوربنیسک و قیزالی در گری سپی را توپباران کرد. حملات مذکور به اموال و مزارع ساکنان خسارت وارد نموده است.

ساعت ١٣ روز ١٢ ژانویه هم ارتش اشغالگر ترکیه، نیروهای آسایش داخلی را در نزدیکی روستای دوکر هدف حمله توپخانه‌ای قرار داد. در این حمله دو عضو نیروهای امنیت داخلی که ساکنان غیرنظامی این منطقه می‌باشند به شهادت رسیدند. همچنین تعدادی از غیرنظامیان زخمی شدند. رژیم غاصب ترکیه از نخستین روز اعلام آتش‌بس تا به امروز به تمامی شیوه‌ها آنرا نقض نموده است."