نیروهای مدافع خلق اسامی دو شهید جنگ در مردین را اعلام کرد

ه.پ.گ با صدور اطلاعیه‌ای اسامی دو گریلای شهید درگیری در مردین را منتشر کرده و می‌افزاید:"رفقایمان باز و کاوه با عزمی راسخ مقاومتی افسانه‌ای نمودند و ضربات سنگینی را بر ارتش استعمارگر ترکیه وارد کردند."

در اطلاعیه مرکز خبررسانی و رسانه نیروهای مدافع خلق کوردستان (ه.پ.گ) آمده است:

"روز ١٠ ژوئیه اعلام کرده بودیم که در ۴ ژوئیه ارتش اشغالگر ترک در منطقه محسرت استان مردین عملیاتی نظامی را آغاز کرد و دو تن از رفقایمان به نام‌های باز و کاوه در جنگ با اشغالگران به شهادت رسیدند."

جزئیات شناسنامه رفقای شهید به این شرح است:

   نام و نام خانوادگی: خلیل یلدرم

   کد سازمانی: باز مُردَم توری

   محل و سال تولد: الیح

   نام مادر – نام پدر: حنیفه- طاهر

  تاریخ و محل شهادت: ۴ ژوئیه ٢٠٢٠/ مردین


   نام و نام خانوادگی: سرکان توتاک

   کد سازمانی: کاوه دوغان

   محل و سال تولد: مردین

   نام مادر – نام پدر: حاسینه- عبدالباقی

  تاریخ و محل شهادت: ۴ ژوئیه ٢٠٢٠/ مردین

تاریخ آزادیخواهی کوردستان تاریخ قهرمانانی است که برای آزادی خلق کوردستان در سخت‌ترین شرایط مقاومتی حماسی را رقم زده‌اند. تاریخ تداوم مقاومت و ایستادگی در مقابل سیاست‌های انکار و نابودی دولت فاشیست و استعمارگر ترکیه مایه مباهات است. فرزندان خلق کورد مرزهای سیستم امپریالیست و جایگاه تعیین شده از سوی استعمارگران برای خلقمان را هیچگاه نپذیرفتند و برای جنگ با آن به صفوف گریلا پیوستند. تاریخ یک خلق اینبار با پیشاهنگی فلسفی رهبر آپو از نو نوشته شد.

رفقایمان باز و کاوه از اعضای پ.ک.ک و نمونه حقیقت پیشرو تاریخ بشریت، روز ۴ ژوئیه در نتیجه حمله دولت اشغالگر و فاشیست ترک شرافتمندانه به کاروان شهیدان همیشه جاوید پیوستند. رفقا باز و کاوه به رغم آنکه دشمن با صدها نظامی و تکنولوژی پیشرفته به آنان حمله‌ور شده بود یک لحظه دچار دو دلی نشدند و به شیوه‌ای افسانه‌ای مقاومت کردند، ضربات مهلکی بر ارتش استعمارگر ترکیه وارد کردند. ارتش اشغالگر ترکیه در عملیاتی که علیه پیشاهنگی مقاومت ملیتان‌های آپویی آغاز کرده بود متحمل ضربات سنگینی شد. رفقا تا آخرین لحظه به ایستادگی ادامه دادند و با قهرمانی علیه دولت اشغالگر ترکیه جنگیدند و به درجه شهادت رسیدند. رفقایمان با مقاومت خود به افسانه مبدل شدند و پاسخی صریح به اشغالگران دادند.

دولت استعمارگر ترکیه هرچند با بکارگیری رسانه‌هایش درصدد وارونه سازی حقایق است، اما در این کار موفقیتی کسب نکرده است و نمی‌تواند در برابر گریلاهای آزادیخواه ایستادگی کند. مقاومت رفقایمان باز و کاوه این واقعیت را یک بار دیگر اثبات کرده است. گریلاهای آزادی در سخت‌ترین شرایط نیز از خاک مقدس کوردستان و خلق کورد دفاع خواهند کرد، با در پیش گرفتن خط مشی فدایی و ملیتانی  پاسخ لازم به اشغالگران را می‌دهند.

در این راستا مراتب تسلیت خود را نخست به خانواده رفقایمان باز و کاوه و سپس تمامی خلق میهن‌دوست کوردستان اعلام می‌داریم. پیمان می‌بندیم که از مقاومت شرافتمند شهیدانمان صیانت به عمل آوریم و مبارزه رفقایمان را به پیروزی برسانیم."