نیروهای مدافع خلق به شهدا «دمهات» و «روژهات» ادای احترام کرد

ه.پ.گ در بیانیه‌ای کتبی هویت دو گریلا را که در روز ٢٨ مه ٢٠١٩ / ٧ خرداد ١٣٩٨ در منطقه خاکورک به شهادت رسیده بودند گرامیداشت و با آرمانهای آنان تجدید پیمان کرد.

مرکز اطلاع‌رسانی نیروهای مدافع خلق کوردستان (ه.پ.گ) با صدور بیانیه‌ای یاد و خاطره دو گریلای جانباخته در حملات هوایی ارتش اشغالگر ترک در ماه خرداد ١٣٩٨ به منطقه خاکورک را گرامی داشت.

متن بیانیه ه.پ.گ به این شرح است:

"روز ٢٨ ماه مه ٢٠١٩ در حملات اشغالگرانه ارتش ترک به منطقه خاکورک واقع در مناطق حفاظتی مدیا دو رفیقمان در حمله هوایی به شهادت رسیدند.

اطلاعات هویت رفقای شهید به این شرح است:

   نام و نام خانوادگی: ادریس بابایگیت

   کد سازمانی: دمهات بوتان

   محل و سال تولد: شرنخ -

   نام مادر – نام پدر: سعدیه - احمد

  تاریخ و محل شهادت: ٢٨ مه ٢٠١٩/ خاکورک


   نام و نام خانوادگی: تانر دَرین

   کد سازمانی: روژهات سرهات

   محل و سال تولد: وان -

   نام مادر – نام پدر: گوزَل - مصطفی

  تاریخ و محل شهادت: ٢٨ مه ٢٠١٩/ خاکورک

دولت ترک در حمله اشغالگرانه به خاک کوردستان با مقاومت بزرگ گریلاهای کوردستان روبرو شده است. رفقایمان دمهات و روژهات با مقاومتی تاریخی در برابر حملات اشغالگرانه به منطقه خاکورک جای گرفتند و با ضربات مهلکی که بر اشغالگران تحمیل نموده‌اند به رفقای قهرمان نبرد مبدل گشته‌اند.

رفقا دمهات و روژهات در خانواده‌های میهن‌دوست چشم به جهان گشودند و شاهد سیاست‌های نابودگرانه دولت ترک علیه خلقشان بودند. رفقا دمهات و روژهات با الهام از فسلفه زندگی رهبر آپو تنها راه مبارزه علیه فاشیسم و نابودی را مشارکت در صفوف گریلا دیدند و با الحاق به نیروهای آزادی در انقلاب جای گرفتند. رفقا تا روز شهادت به وظایف به شیوه‌ای پیروزمندانه عمل کردند.

مراتب همدردی خود را با خانواده رفقای شهید و تمامی خلق وطن‌دوست کوردستان ابراز می‌داریم و در شخص این رفقا با تمامی ‌شهیدان انقلاب پیمان می‌بندیم که مبارزه آزادی را با دیهیم سربلندی بیاراییم. یکبار دیگر از تمامی شهیدانمان با ادای دین یاد می‌کنیم."