ه.پ.گ مشخصات چهار گریلای جانباخته را اعلام کرد

مرکز خبررسانی ه.پ.گ یاد و خاطره ۴ تن از نیروهای گریلا که در روز ۲ ژوئیه سال جاری در درگیری با ارتش اشغالگر ترکیه به شهادت رسیده‌اند را گرامی داشت.

   مرکز خبررسانی نیروهای مدافع خلق کردستان ه.پ.گ با انتشار بیانیه‌ای مشخصات ۴ تن از نیروهای گریلا که در درگیری روز ۲ ژوئیه / ۱۱ تیر به شهادت رسیده‌اند را اعلام کرد.

متن بیانیه‌ی ه.پ.گ به شرح زیر است:

   "روز ۲ ژوئیه / ۱۱ تیر در زمان حملات اشغالگرانه‌ در خاکورک، در میان نیروهایمان و یگان دشمن درگیری روی داد. در نتیجه‌ی درگیری و حملات هوایی دشمن، ۴ تن از رفقای شجاعمان به شهادت رسیدند. رفقایمان علی‌شیر( اوزجان ازترک)، آرگش( شوکت کارتال)، درسیم( یارن دانش) و روناهی( روناهی محو) به مقاومت تاریخی خاکورک پیوستند، ‌علیه حملات اشغالگرانه‌ی دولت ترکیه در خاکورک با شعار "به اشغالگران اجازه نخواهیم داد" شجاعانه مقاومت نمودند. در برابر دولت فاشیست ترکیه که تمامی تکنولوژی‌های نظامی را بکار بست، با اراده‌ای نیرومند و روح مبارز آپوئیست پیکار نمودند، ضربات مهلکی بر دشمن وارد ساخته و با شجاعتی بزرگ بار دیگر اثبات کردند که اشغالگری به راحتی ممکن نخواهد بود.

مشخصات رفقای شهیدمان به شرح زیر است:

   نام: اوزجان ازترک

   کد سازمانی: علی‌شیر سرهات

   محل تولد: موش

   زمان و مکان شهادت: ۲ ژوئیه / ۱۱ تیر – خاکورک


   نام: شوکت کارتال

   کد سازمانی: آرگش اورمار

   محل تولد: جولمرگ

   زمان و مکان شهادت: ۲ ژوئیه / ۱۱ تیر - خاکورک


   نام: یارن دانش

   کد سازمانی: درسیم گَوَر

   محل تولد: جولمرگ

   زمان و مکان شهادت: ۲ ژوئیه / ۱۱ تیر - خاکورک


   نام: روناهی محو

   کد سازمانی: روناهی باور عفرین

   محل تولد: عفرین

   زمان و مکان شهادت: ۲ ژوئیه / ۱۱ تیر - خاکورک

    رفقایمان علی‌شیر، آرگش، درسیم و روناهی برای مقابله با جنگ نابودی و حملات اشغالگرانه‌ی علیه کردستان به صفوف مبارزات آزادیخواهی کرد پیوستند. رفقایمان با تعهد عمیقی که به خلقمان داشتند در برابر حملات اشغالگرانه‌ی علیه خلق کرد، با مشارکتی فعال فلسفه‌ی زندگی رهبر آپو را قبول کرده و به آن عمل نمودند. رفقایمان با ارزش‌های ذاتی خویش در هر عرصه‌ای که جای گرفتند ایستار مبارز را پیشه نمودند. رفقایمان سمبل زحمت، شجاعت و فداکاری بوده و سعی داشتند در روش گریلای زمانه پیشرفت کرده و بدین شکل وظایفی را که بر آن‌ها محول شده است را بدون هیچ کاستی به انجام رسانند.

   مراتب تسلیت خویش را در ابتدا به خانواده‌ی رفقایمان علی‌شیر( اوزجان ازترک)، آرگش( شوکت کارتال)، درسیم( یارن دانش) و روناهی( روناهی محو) و تمامی خلق وطن‌دوست کردستان اعلام می‌داریم. پیمان می‌بندیم که در راه مقاومت آن‌ها مبارزات را به موفقیت برسانیم. "