ه.پ.گ: هفت نظامی و کنترگریلای ارتش ترکیه کشته شدند

مرکز مطبوعاتی ه.پ.گ اعلام کرد: در چله، آمد و بدلیس ۵ ارتشی و در درسیم ٢ کنترا گریلای ترکیه کشته شدند. ه.پ.گ از شهادت سه گریلا در پاسور خبر داده است

مرکز مطبوعاتی ه.پ.گ اعلام کرد: در چله، آمد و بدلیس ۵ ارتشی و در درسیم ٢ کنترا گریلای ترکیه کشته شدند. ه.پ.گ از شهادت سه گریلا در پاسور خبر داده است

 

مرکز مطبوعاتی نیروهای مدافع خلق (ه.پ.گ) در مورد عملیات های نظامی ارتش ترکیه و عملیات گریلایی اطلاعیه ای صادر کرد.

 

در اطلاعیه آمده است:

 

"در چَله ٢ نظامی ترکیه کشته شدند

٢٢ آوریل ساعت ١۶:١٠ نیروهایمان در تپه خرگول منطقه چلی واقع در جولمیرگ علیه ارتش اشغالگر ترکیه که در این منطقه مستقر بود عملیاتی انجام داد. در این عملیات از دو طرف سنگر دشمن هدف قرار گرفته و منهدم شدند. کشته شدن دو ارتشی ترکیه محرز شده است.

 

یک ارتشی ترکیه در آمَد کشته شد

نیروهایمان در قالب حمله انقلابی شهید "دلال آمد" و شهدای بستا، روز ٢١ آوریل ساعت ١٣:٠٠ علیه گروه سربازان یگان فندی منطقه "بستا" در شرناخ عملیاتی انجام دادند. در این عملیات نظامیان هدف قرار گرفته و یک سرباز ترکیه کشته شد.

 

در بدلیس ٢ سرباز به هلاکت رسیدند

اوایل بامداد روز ٢٢ آوریل نیروهایمان نزدیک روستای "ساپی" منطقه شهید "جومه" بدلیس، یگان مخفی ارتش ترکیه را زیر نظر گرفتند. این گروه مدت زیادی تحت نظارت قرار گرفته و در همان روز ساعت ١٧:٠٠ مورد حمله نیروهایمان قرار گرفتند. این گروه از فاصله نزدیک هدف قرار گرفت و کشتن دو سرباز محرز شد و یک سرباز دیگر زخمی گردید.

 

سه گریلا در آمَد به شهادت رسیدند

روز ١٧ آوریل ارتش اشغالگر ترکیه در منطقه سد پاسور و تپه ملول، دورشین، شیناز، دیاری مرگه، کویه و شاپرناز وابسته به منطقه پاسور آمد عملیاتی نظامی را آغاز کرد. ارتش اشغالگر ترکیه با توسل به تکنیک های پیشرفته و هواپیمای بدون سرنشین و جنگنده ها منطقه را بمباران کرد. در نتیجه بمباران ٣ گریلایمان شهید شدند. عملیات در روز ١٩ آوریل خاتمه یافت. مشخصات رفقای شهیدمان را طی در روزهای آتی به اطلاع افکار عمومی می‌رسانیم.

 

در درسیم عملیات گریلایی

نیروهایمان روز ١٩ آوریل در منطقه شهید "دژوار" درسیم ۴ کامیون وابسته به ارتش را آتش زدند که با ارتش ترکیه کار میکرده و پایگاه نظامی را میساختند. با توجه به اخطار قبلی به دو راننده بیل‌های مکانیکی که با کنترا گریلا و نیروهای دشمن کار میکردند مورد حمله نیروهایمان قرار گرفتند. ٢ کنترا گریلا که راننده بودند کشته و بیل‌ها به آتش کشیده شدند."