هدیه یوسف اهداف انفجار عفرین را فاش کرد

هدیه یوسف از انفجار در عفرین به عنوان ترور علیه بشریت نام برده و دولت ترک را متهم کرد که در این انفجار دست داشته است.

در ۲۸ آوریل، در منطقه سنتی شهر اشغالی عفرین، انفجاری تروریستی روی داد. در این انفجار ده‌ها نفر کشته و مجروح شدند که از این شمار، عده‌ای نیز از ساکنان اصالتا عفرینی بودند.

در مناطق اشغال شده توسط ترکیه، آشفتگی و بی‌ثباتی حکمفرماست. با هدف قرار دادن ساکنان اصیل این شهر و فشار بر تبهکارانی که اکنون کمتر فرامین ترکیه را می‌پذیرند؛ خصوصا افرادی که به لیبی فرستاده می‌شوند، دولت اشغالگر ترک تلاش می‌کند تا دموگرافی منطقه را تغییر دهد.

در زمانی که ارتش ترک و تبهکاران ارتش میهنی سوریه و بسیاری از گروه‌های تروریستی دیگر پیمانهای منعقد شده با روسیه و آمریکا را نقض می‌کنند، این انفجار روی داد. از مدتی پیش از این ترکیه همواره سعی کرده است که انفجارهایی را که در منطقه روی می‌دهند به نیروهای سوریه دمکراتیک و یگانهای مدافع خلق نسبت بدهد. این انفجار با انتقادهای فراوانی روبرو شد و از سازمان ملل متحد و آمریکا خواسته شد تا اشغالگری ترکیه در مناطق شمال-شرق سوریه پایان یابد.

هدیه یوسف، عضو شورای هماهنگی کنگره ستار در گفتگویی با خبرگزاری هاوار ضمن محکومیت این انفجار در عفرین، اعلام نمود که سازمان اطلاعاتی ترک در پشت این انفجار قرار دارد.

هدیه یوسف در گفتگوی خود با اشاره به وضعیت شهر عفرین گفت: از زمانیکه ترکیه و تبهکاران وابسته به ترکیه این شهر را اشغال کرده‌اند، نقض حقوق شهروندان عفرینی ادامه دارد. یک روز نیست که شاهد مرگ یا آدم ربایی ساکنان عفرین نباشیم. این نقض حقوق و قوانین در درجه نخست، شامل اخراج ساکنان اصیل منطقه از خانه و کاشانه آنها شده است.

هدیه یوسف اعلام نمود که دولت ترک مسئول تمامی رویدادهای منطقه است، تمامی این اقدامات از سوی دولت اشغالگر ترک صورت می‌گیرد. به خانواده‌های جانباختگان این انفجار تروریستی که در جریان آن دهها نفر قربانی شدند، تسلیت عرض می‌کنیم.

احتمال می‌دهیم که این رویداد توسط سازمان اطلاعات ترکیه انجام شده باشد و اهداف متعددی را به عنوان هدف در نظر داشته باشد. یک از اهداف آن، نابودی برخی از گروههای تبهکار و واداشتن خلق به کوچ از عفرین بوده است. زیرا مدتی کوتاه بعد از وقوع این انفجار، دولت ترک یگان‌های مدافع خلق را متهم نمود که در این انفجار دست داشته‌اند. چگونه تنها بعد از چند دقیقه از گذشت این انفجار می‌توان یگانهای مدافع خلق را متهم نمود؟

اختلافات و اقدامات تروریستی

هدیه یوسف خاطرنشان ساخت که در نتیجه وضعیت کنونی بسیاری از تبهکاران از سازمانهایشان جدا شده‌اند و در این وضعیت قادر به تصمیم‌گیری نیستند. می‌بینیم که از اختلافات فراوانی برخوردار هستند. برخی از آنها به زور به لیبی و یمن فرستاده شده‌اند. برخی نیز بدون دریافت پول کشته شده و برخی نیز به دلیل تقسیم اموال غارت شده عفرینیان به زد و خورد با یکدیگر دست می‌زنند. این انفجار ترور عملی ضد بشری بوده است. از طرفهای بین المللی می‌خواهیم که در وضعیت کنونی دخالت ورزیده و مانع از تجاوزات ترکیه و دنباله‌های این دولت در منطقه شوند.

هدیه یوسف در ادامه می‌افزاید: ما قتلعام چند ماه پیش در تل رفعت را فراموش نمی‌کنیم. اما اگر برای تجاوزگری مرزی تعیین نشود، دور نیست که انقجارهای دیگری نیز در کانتون عفرین روی دهد. به دلیل این اقدامات است که هیچگونه ثبات سیاسی و اجتماعی در سوریه وجود نداشته و آینده آن نیز مشخص نیست.

تهدید تل رفعت

هدیه یوسف در ادامه اظهارات خود اعلام کرد که اگر حمله‌ای علیه شهر تل رفعت صورت گیرد، زندگی ساکنان این شهر با تهدیدهای بزرگی مواجه می‌شود. هم اکنون دولت ترک و تبهکاران وابسته به آن، شهرک تل رفعت را تهدید می‌کنند، این شهرک اکنون ۲۵ هزار آواره عفرینی را در خود جای داده است. اگر سازمان‌های جهانی در مقابله با این حمله موضع نگیرند، ترکیه حتما دست به حمله زده و خلق دچار وضعیت نابسامانی می‌شود.

هدیه یوسف عضو شورای هماهنگی کنگره ستار در خاتمه سخنان خود تاکید کرد که برای دستیابی به آزادی، تنها راه مقاومت است. ما سیاستهای دولت ترک و تبهکاران وابسته به آن را نمی‌پذیریم. ما علیه این سیاستهای مقاومت می‌کنیم. مانند همیشه موضع خلق نیز مقاومت است. این بار نیز مقاومت خواهد بود.

منبع: ANHA