هلال احمر کردستان یک کاروان همکاری دیگر را روانه‌ی عفرین کرد

سازمان همکاریهای انسانی هلال احمر کردستان اعلام کرد، یک کاروان به ارزش ۳۰۰ هزار یورو برای شهروندان عفرینی فرستاده شده است

هلال احمر کردستان اعلام کرد، کمکهایی به ارزش ۳۰۰ هزار یورو که شامل ۵ آمبولانس، پتو، فرش، باطریهای خورشیدی و وسایل گرمایشی، خوراک و شیر خشک است برای هزاران شهروند عفرینی در منطقه ی شهبا فرستاده شده است.

 

در بیانیه‌ی هلال احمر کردستان آمده است" دولت اشغالگر ترکیه و تبهکارانش در ۲۰ ژانویه‌ی ۲۰۱٨ /۳۰ دی ١٣٩۶ با هدف اشغال عفرین و آواره کردن شهروندان عفرینی دست به حملات اشغالگرانه زدند. آنها به قوانین و اخلاق جنگ پایبند نبودند. زنان، کودکان و سالمندان در عفرین هدف قرار گرفتند. با بمباران مکانهای غیرنظامی آسایش و خانه و زندگی شهروندان را ویران کردند. خانه‌ها، ساختمانها، مساجد، بیمارستانها، سدها، کمپهای پناهجویان و غیره توسط دولت ترکیه هدف قرار گرفت".

 

"همچنین دست به دزدی و غارت اموال و وسایل شهروندان زدند و عفرین را غارت کردند. در ۲ ماه بیشتر از ۵۰۰ شهروند که در میان آنها زن و کودک بود را کشتند و بیشتر از ۱۰۰۰ تن نیز زخمی شدند".

 

هلال احمر کردستان یادآور شد به دلیل حملات دولت ترکیه و تبهکارانش صدها هزار شهروند عفرینی مجبور به کوچ شدند که اکنون در منطقه‌ی شهبا در شرایطی دشوار زندگی می‌کنند.

 

هلال احمر کردستان همچنین اعلام کرد، "دولت ترکیه صدها هزار تن از شهروندان عفرین را آواره کرد و در خانه های آنها تبهکاران وابسته به خود را ساکن کرد. دموگرافی شهر را تغییر داد و زیتون و سایر محصولات شهر را غارت کرد".

 

در بیانیه‌ی هلال احمر کردستان همچنین اشاره شده است که هلال احمر کردستان در ابتدای حملات دولت ترکیه و تبهکارانش تا حالا بر اساس توان خود کمکهایی را برای شهروندان عفرین فرستاده است که ارزش این کمکها به حدود یک میلیون ۵۰۰ هزار یورو رسیده است. هلال احمر کردستان همچنین از کردستانیان و دوستان آنها در اروپا و سایر نقاط جهان می‌خواهد، که کمکهایی را برای شهروندان عفرین جمع آوری کنند.