هیئت شمال سوریه؛ کارهای مشترک با فرانسه را ادامه می‌دهیم

هیئتی که از شمال سوریه در کاخ الیزه با ماکرون دیدار کرد طی کنفرانسی در شهر پاریس اعلام نمودند:"دیداری موفق و مهم صورت گرفت."

هیئتی که از شمال سوریه در کاخ الیزه با ماکرون دیدار کرد طی کنفرانسی در شهر پاریس اعلام نمودند:"دیداری موفق و مهم صورت گرفت."

 

هیئتی از مسئولان عالیرتبه روژاوا و شمال سوریه طی مسافرت به پاریس در کاخ الیزه با امانوئل ماکرون دیدار کردند و نتیجه دیدار را مطلوب و مهم عنوان نمودند.

 

هیئتی شمال سوریه متشکل از نمایندگان کردها، عرب‌ها و سریانی‌ها، آسیه عبدالله ریاست مشترک جنبش دمکراتیک، هیوین رشید ریاست مشترک شورای اداری کانتون عفرین، سیهام قریو ریاست مشترک شورای روابط خارجه، فانر گایت عضو شورای مدیریتی اقلیم جزیره، ریدور خلیل مسئول روابط خارجه نیروهای ق.س.د، نسرین عبدالله سخنگوی ی.پ.ژ و دکتر خالد عیسی نماینده خودمدیریتی شمال سوریه در فرانسه در کاخ الیزه با رییس جمهوری فرانسه دیدار کردند.

 

گفت‌وگوهای مسئولان روژاوا و شمال سوریه با رییس جمهوری فرانسه یک ساعت به درازا کشید.

 

هیئت پس از دیدار نشستی مطبوعاتی برگزار کرد و آسیه عبدالله رییس مشترک جنبش دمکراتیک- تَودَم بیانیه‌ای را قرائت کرد.

 

در بیانیه‌ای که از سوی آسیه عبدالله قرائت شد آمده است:" با ائمانتول ماکرون دیدار خوب و سازنده ای داشتیم، پیشتر نیز آقای ماکرون حمایت خود را از شمال سوریه اعلام کرده و از تلاشهای ق.س.د در مبارزه با داعش قدردانی نموده بود. همچنین در مورد حمله به عفرین وی باری دیگر موضع خوبی اتخاذ کرد، ما نیز از ایشان قدر‌دانی نمودیم. در این دیدار ما در مورد حمله به عفرین، بیرون راندن خلق عفرین از خاک خود، مبارزات ما با داعش و همچنین وضعیت شمال سوریه به بحث پرداختیم. تجربه روژاوا و شمال سوریه مدل تازه و خوبی را به جهانیان نشان داد و ماکرون نیز از آن حمایت کردند و در این دیدار بر پشتیبانی از روژاوا و شمال سوریه تاکید کرد. در حال حاضر نیز نیروهای فرانسه در منبج حضور دارند و باید این همکاری مستحکمتر و بیشتر شود زیرا همچنان خطر حمله‌ی داعش وجود دارد. داعش در خلا بوجود آمده خود را از نو سازماندهی کرده است.  همچنین دولت ترکیه میخواهد تروریستها را در عفرین مستقر کند. به همین دلیل ما باید همکاریهای خود را افزایش دهیم. ماکرون اعلام کرد که آنها میخواهند با نیروهای سوریه ی دمکراتیک کار کنند و همکاریهای خود را افزایش دهند."

 

آسیه عبدالله در پاسخ به یک روزنامه‌نگار در مورد چگونگی همکاریها، به حمله تروریستی ٢٣ مارس در فرانسه اشاره کرده و گفت:"همکاریها هرچقدر قوی باشد، خلق ما نیز به‌ همان اندازه در مقابل داعش مصون خواهد بود. راهها و رویکردهای فراوانی برای تقویت مبارزه وجود دارند."

 

عبدالله در ادامه به بیانیه‌ی ماکرون در مورد فرستادن نیرو به منبج اشاره کرد و گفت: "تصمیم بسیار خوبی است. در گذشته این همکاریها وجود داشته است و بسیار خوب است که در آینده نیز شاهد آن باشیم."

 

در ادامه‌ی این نشست آسیه عبدالله به پرسشهای خبرنگاران در مورد وضعیت عفرین و مبارزات در آنجا پاسخ گفت.

 

همچنین به حمایتهای رئیس جمهوری ترکیه از داعش و دشمنی آنها با خلق شمال سوریه اشاره کردند.