هیوی مصطفی: خلق عفرین برای بازگشت به شهر نیاز به ضمانت بین‌المللی دارند

هیوی مصطفی رییس مشترک کانتون عفرین اعلام کرد که خلق عفرین در صورتی به شهر و روستاهای خود برمی‌گردند که جامعه بین‌المللی امنیت و حق حیات آنان را ضمانت کند

هیوی مصطفی رییس مشترک کانتون عفرین اعلام کرد که خلق عفرین در صورتی به شهر و روستاهای خود برمی‌گردند که جامعه بین‌المللی امنیت و حق حیات آنان را ضمانت کند. زیرا انجمنی که از سوی رژیم غاصب ترکیه برای عفرین منصوب شده عناصر خائن و تبهکاری هستند که زندگی مردم را با خطر نسل‌کشی روبرو می‌کند

 

ریاست مشترک کانتون عفرین در گفت‌وگو با خبرگزاری فرات به وضعیت جاری در عفرین پس از حملات اشغالگرانه رژیم ترکیه و تبهکاران وابسته به اردوغان، کوچ صدها هزار نفر از ساکنان این منطقه و اسکان آنان در شهبا و همچنین مرحله دوم مقاومت ی.پ.گ/ی.پ.ژ علیه غاصبگران در عفرین پرداخته است.

هیوی مصطفی به سکوت جامعه بین‌المللی و سازمان ملل در قبال اشغالگری رژیم ترکیه در عفرین اشاره کرده و افزود:"سازمان ملل و نهادهای بین‌المللی در تمام سطوح نسبت به جنایت‌های ترکیه سکوت مطلق اختیار کرده‌اند. پس از ۵٨ روز مقاومت تاریخی برای جلوگیری از نسل‌کشی رژیم ترکیه در عفرین مجبور شدیم خلق عفرین را به خارج از این کانتون منتقل کنیم. ما خلق را به بخش شهبا آوردیم اما به دلیل وسعت کم منطقه، تداوم زندگی و فعالیت مشکلات مختص به خویش را دارد. صدها هزار نفر فرصت خارج کردن چیزی از ضروریات زندگی را نیافتند. هیچگونه کمکی از سوی سازمان‌های بین‌المللی هم دریافت نکرده‌ایم، با تدارکاتی که پیشتر جمع شده، سعی می‌کنیم که نیازهای اولیه خلق را فراهم کنیم."

 

دهها بار به سازمان ملل نامه نوشته‌ام

هیوی مصطفی به موضع ضدبشری سازمان ملل پرداخته و می‌افزاید:"دهها نامه به سازمان ملل فرستاده‌ام اما هنوز پاسخی نداده‌اند. این به اصطلاح سازمان در عفرین هم به ما کمک نکردند و اکنون هم مواضعی مشابه را نشان می‌دهند. دیروز هیأتی از سازمان مذکور آمدند به آنها گفتیم؛ پتو و نان و آب نمی‌خواهیم، خلق ما تنها می‌خواهد با نظارت و ضمانت سازمان ملل به خانه و کاشانه خود برگردد."

 

ضمانت بین‌المللی لازم است

ریاست مشترک کانتون عفرین می‌گوید:" دولت ترک و تروریستهای وی پیشتر هم خواهان اشغال عفرین بودند. با وجود اینکه ترکیه به مرکز اشاعه ترور در منطقه مبدل شده است اما تحت عنوان کذب و بی‌بنیاد "جنگ با ترور" مقابل چشم جهانیان به غیرنظامیان یک کشور دیگر حمله اشغالگرانه انجام داد، این اشغالگری در حقیقت پروژه تقسیم سوریه است. اسکان تروریست‌ها در عفرین و تلاشهای ترکیه صحت پیش‌بینی‌های ما را اثبات کرد. ما می‌خواهیم با نظارت سازمان ملل به عفرین برگردیم. جامعه بین‌المللی باید امنیت و ضمانت زندگی خلق ما را در عفرین بپذیرند."

 

سکوت در برابر اعمال دولت ترکیه وقاحت است

هیوی مصطفی در ادامه به سیاست‌های دولت ترکیه و تبهکاران وی پرداخت:"دولت ترک و تروریست‌هایش در عفرین به اعمال خلاف مبانی اخلاقی جامعه دست می‌زنند، همه بشریت آگاه است که در ساکنان عفرین را کردها، عرب‌ها با ایین جداگانه تشکیل می‌دهند و صدها سال زندگی مسالمت‌آمیزی با هم داشته‌اند. اما ترکیه و همکاران تروریست وی به خلقمان فشار می‌آورند و چشم بر نوامیس مردم دارند. ایزدیها را برای تغییر دین به مساجد می‌برند و به زور آنان را وادار به اسلام می‌کنند، متأسفانه سکوت وقاحت‌بار جهانی در رابطه با عفرین ادامه دارد."

 

مزدوران با تانک‌های ترکیه به عفرین آمدند

رییس مشترک شورای اداری کانتون عفرین در رابطه با آنچه که ترکیه از آن به عنون "انجمن!" نام برده می‌گوید:"عناصر این انجمن ترکیه اهل عفرین نیستند، خلق عفرین هم آنان را نمی‌شناسد و مزدورانی هستند که نقش لوبیهای هتل‌های استانبول را پذیرفته‌اند. اینها در تانک‌های ترکیه وارد عفرین شدند. این گروه چیزی بیش از انجمن خائنان و مزدوران نیست. خودویژگی این عناصر مزدوریگری برای اردوغان و خیانت به سوریه است."

 

مقاومت، مقاومت

هیوی مصطفی در پایان سخنان خود متذکر شد:"کردهای سرتاسر جهان باید به صیانت از عفرین ادامه دهند، در هر جای جهان دولت ترکیه و اشغالگری در عفرین را محکوم کنیم. عفرین به نمایندگی از تمام کردستان در برابر بربرها ایستاده است. اردوغان تهدیدی اشکار برای تمامی جهان و جامعه بشری است. سکوت بین‌المللی به معنای تشویق اردوغان و دولت ترکیه برای حملات بیشتر به کردهاست. توهم انان احیای عثمانی‌هاست، اما جهان تغییر کرده و به طبع آن کردها هم دیگر کردهای اوایل سده بیست نیستند. سال ٢٠١٨ سال نابودی آرمانهای و فروپاشی خواب و خیال اردوغان در خاورمیانه و کردستان است."