هیوین اسماعیل: ترکیه آگاهانه مزارع شمال سوریه را به آتش می‌کشد

هیوین اسماعیل رئیس مشترک کانتون گری سپی با محکوم کردن اعمال رژیم اشغالگر ترک در به آتش کشیدن مزارع منطقه شمال و شرق سوریه گفت: "از جامعه بین‌المللی می‌خواهیم به ترکیه فشار وارد کنند تا به حملات خود علیه محصولات کشاورزی ساکنان منطقه و اقتصاد آن پایان دهد."

دولت اشغالگر ترک و مزدورانش حملات به روستاهای هوشان، خالدیه، و سیدا در نزدیگی شهرک عین‌ عیسی ادامه می‌دهند و مزارع کشاورزی ساکنان این منطقه را به آتش می‌کشند.

هیوین اسماعیل رئیس مشترک کانتون گری سپی در این رابطه در گفتوگو با خبرگزاری هاوار اعلام کرده است:"ارتش ترک و مزدورانش آتش‌نشانان و خودروهای آنان را هم هدف حمله قرار می‌دهند. به همین دلیل زندگی افرادی که برای کنترل و اطفای حریق به مناطق مذكور اعزام می‌شوند در معرض خطر قرار گرفته است."

هیوین ضمن رسوا کردن اعمال وحشیانه دولت اشغالگر ترکیه و تبهکارانش علیه ساکنان شمال و شرق سوریه از جامعه بین‌المللی دعوت کرد تا با تشدید فشارها حملات آنکارا و تروریست‌های تحت فرمان طیب اردوغان را متوقف کنند.

شایان ذکر است که ارتش اشغالگر ترک روز چهارشنبه مزارع روستاهای بیر زرار، لق لقو و کور حسن را به آتش کشیدند، شب گذشته نیز زمین‌های روستاهای هوشان و خالدیه از توابع کانتون گری سپی توسط تروریست‌های وابسته به آنکارا طعمه حریق شدند.