ورود آندریاس شیدن از اعضای پارلمان اروپا به جزیر

ساعاتی قبل آندریاس شیدن نماینده پارلمان اروپا از جبهه سوسیال دمکراتها، وارد منطقه جزیر شده و قرار است با اداره روابط خارجی خودمدیریتی شمال-شرق سوریه نشستی را برگزار کند.

قریب دو ماه پس از حمله اشغالگرانه ترکیه و قتل‌عام ساکنان شمال و شرق سوریه، دولت‌های غربی عملا همچنان از سیاست‌های جنایتکارانه رژیم ترک حمایت می‌کنند. یک پارلمانتار سوسیال دمکرات که حزب مطبوعش در پارلمان اروپا در خصوص قتلعام غیرنظامیان شمال و شرق سوریه از سوی رژیم ترکیه سکوت کرده است در سخنانی در قامشلو مدعی شد که نباید بگذاریم ترکیه در شمال و شرق سوریه به تغییر دمگرافی دست زند.

هدف از سفر این عضو پارلمان اتحادیه اروپا به شمال-شرق سوریه و شهر قامیشلو، ارزیابی تحولات اخیر و تجاوز ارتش اشغالگر ترک عنوان شده است. ارتش دولت اشغالگر ترک از ۹ اکتبر حملات خود را به مناطق شمال-شرق سوریه آغاز کرده و این دولت در جریان این حملات تمامی سلاحهای سنگین را به کار برده است. در نتیجه این اشغالگری تا کنون هزاران غیر نظامی مجبور به خروج از مناطق خود شده‌اند. ریاست اداره امور خارجی، عبدالکریم عمر؛ سخنگوی رسمی این اداره، کمال عاکف و معاونین ریاست مشترک اداره امورد خارجی، علیا و فنر الکیت از این نماینده پارلمان اروپا استقبال نمودند.

آندریاس شیدن در نشست مشترک رسانه‌ای در رابطه با جنایت‌های رژیم ترکیه علیه غیرنظامیان شمال و شرق سوریه «اظهار نگرانی» کرده و بر موضع منفعلانه احزاب اقتدارخواه اروپایی مبنی بر مماشات با رژیم فاشیست حاکم بر ترکیه صحت گذاشت.  

شیدن در ادامه سخنان خود به مبارزات آزادیخواهانه زنان و جوانان روژاوا علیه تبهکاران داعش در شمال و شرق سوریه اشاره کرده و آنرا ستود، اما نگفت چرا دولت آلمان فعالیت‌های کوردهای آزادیخواه را که داعش را به زانو درآوردند ممنوع اعلام کرده و حتی مبارزان اینترناسیونالیست آزادیخواه را مورد ضرب و شتم و بازداشت قرار می‌دهد.

آندریاس شیدن عضو حزب سوسیال دمکرات پارلمان اروپا در پایان خواهان بازگشت ٣۵٠ هزار نفر از ساکنان آواره سریکانی و گری سپی به مناطق اشغالی خود شد. خواسته‌ای که دولت اشغالگر ترک و تبهکاران النصره و بازمانده‌های داعش هم آنرا تکرار می‌کنند.