وریا غفوری ورزشکار کردستانی به حراست احضار شد

​​​​​​​وریا غفوری بازیکن کُرد فوتبال در پی پست اعتراضیش در اینستاگرام به حراست وزارت ورزش احضار شده و در این مورد ازوی توضیح خواسته شده است

وریا غفوری بازیکن فوتبال سرشناس تیم استقلال چند روز پیش در حساب شخصیش در اینستاگرام از این گفته‌ی ظریف وزیر امور خارجه‌ی ایران "ما افتخار می‌کنیم به خاطر فلسطین تحت فشار هستیم " انتقاد کرده بود و نوشته بود این مردم هستند که تحت فشارند نه شما.

 

در همین رابطه خامنه‌ای رهبر ایران هم دخالت کرده و بدون آنکه نام از شخص مشخصی ببرد به انتقاد از ورزشکاران پرداخته و گفته است "برخی کسانی که از امنیت کشور استفاده می‌کنند و کار و ورزش و ... خود را انجام می‌دهد و بعد نمکدان می‌شکنند، بدانند امنیت از این راه بدست می‌آید. یادمان نرود که امنیت چطور بدست می‌آید".

 

به نظر می‌رسد منظور خامنه‌ای از این سخنان وریا غفوری و همچنین تعدادی از ورزشکارانیست که اخیرا به کشورهای دیگر پناهنده شده‌اند و وی به طور ضمنی به آنها هشدار داده است.

 

لازم به ذکر است وریا غفوری جزء ورزشکارانیست که همیشه از حقوق مردم و بخصوص کولبران دفاع کرده و در پاسخ اینکه آیا از هزینه ی انتقادهایش نمی‌ترسد، گفته بود؛"چرا بترسم، من حرف حق را زده‌ام".