پ.ی.د از فاکتورهای پیروزی و ایفای نقش سرنوشت‌سازی در این مرحله برخوردار است

نمایندگان احزاب، سازمانها و هیاتهای شرکت کننده در هشتمین کنگره حزب اتحاد دمکراتیک تاکید کردند که این حزب از سازمانی مردمی برخوردار بوده و از فاکتورهای پیروزی و ایفای نقش در مرحله کنونی برخوردار است.

احزاب، نهادها و سازمانهای فراوانی در هشتمین کنگره حزب اتحاد دمکراتیک که هم اکنون در سالن آرام تیگران، شهر رمیلان در حال برگزاری است شرکت نموده‌اند.

در همین رابطه دبیرکل حزب آینده سوریه، ابراهیم القفتان در این کنگره سخنرانی کرده و اعلام نمود که آنها آرزو داشتند که این سخنرانی از سوی دبیرکل پیشین این حزب، شهید اورین خلف ایراد می‌شد؛ اما متاسفانه وی به توسط تبهکاران دولت اشغالگر ترک به شهادت رسید.

القفتان برگزاری کنگره را تبریک گفته و اظهار امیدواری کرد که تصمیمات کنگره بتواند در راستای خدمت به منافع خلق های سوریه بوده و بتواند بحران موجود را حل نماید، القفتان در سخنرانی خود تاکید نمود که حزب اتحاد دمکراتیک همراه با دیگر احزاب، فاکتورهای تحقق مسئولیتی بزرگ را در راستای تقویت دیالوگ سوری-سوری و ایجاد سوریه‌ای متکثر و دمکراتیک دارد.

ناصرالدین ابراهم نیز به نمایندگی از ائتلاف میهنی کورد در سوریه سخنرانی کرده و به زحمات و اقدامات گسترده حزب اتحاد دمکراتیک به منظور حل مسئله کورد و رهایی سوریه از دست اشغالگران اشاره نمود. ابراهیم از تمامی گروهها و اتنیکهای موجود در سوریه خواست که در مقابل اشغالگریهای دولت ترک به تقویت صفوف و اتحاد میان خلق کورد کمک کنند.

غریب عیسو، ریاست مشترک جنبش دمکراتیک نیز در رابطه با موانع پیش روی حزب اتحاد دمکراتیک در مرحله تاسیس اشاره کرده و اظهار داشت: حزب اتحاد دمکراتیک در مرحله نخست تاسیس خود، از سوی رژیم بعث مورد حملات وسیعی قرار گرفت. این حزب در سرهلدان قامیشلو ملاحظه کرد که خلق از پتانسیل اولیه انقلابیگری برخوردار بوده و با شهادت رفیق ابو جودی، اصرار بر عضویت در حزب افزایش یافت. شهادت گروهی از رفقای رهبری، از جمله شیلان کوبانی، یاعث شروع مبارزه آشکار شده و انتخابی بین پیروزی و تحقق اهداف شهدا یا تسلیم شدن بود.

عیسو تایید نمود حزب اتحاد دمکراتیک اکنون نه فقط یک حزب در سطح منطقه‌ای، بلکه حزبی است که در سطح بین‌المللی شناخته شده و شهدای فراوانی را تقدیم نموده است.

ثابت جوهری نیز به نمایندگی از شیوخ و قبایل شمال-شرق سوریه در این کنگره سخن گفت. وی اظهار داشت که حزب اتحاد دمکراتیک از آغاز تاکنون، حزب پیشاهنگ و حامی خودمدیریتی بوده و خواهان خروج خلق سوریه از بحران کنونی بوده است. همچنین در مقابل تمامی حملات دولت اشغالگر ترک و تبهکاران داعشی در منطقه ایستادگی کرده و مداخله تمامی نیروهای خارجی را در سوریه رد کرده است.

لیلا ابراهیم عضو اتحادیه ایزدیان سوریه نیز برگزاری کنگره حزب اتحاد دمکراتیک را تبریک گفته و اظهار داشت که این حزب در تمامی ابعاد سیاسی، اجتماعی و نظامی به مبارزه دست زده و برای کنگره آرزوی موفقیت نمود.

عباس مصطفی از اعضای دفتر سیاسی حزب دمکرات پیشرو کورد در سوریه، در سخنان خود ضمن ادای احترام به تمامی شرکت کنندگان این کنگره و ضمن آرزوی موفقیت برای کنگره اظهار داشت: امیدوارم که تصمیمات و نتایج گنگره باعث حمایتهای گسترده‌ای در میان جنبش کورد شود، تا مبارزه‌ای قدرتمند در راستای خدمت به منافع خلق و میهن آغاز شود.

ریاست کنگره جامعه اسلامی دمکراتیک، محمد ملاخضری نیز برگزاری کنگره را به تمامی اعضا تبریک گفته و نقش حزب اتحاد دمکراتیک را در توسعه برادری میان خلق‌ها در مناطق شمال-شرق سوریه تبریک گفت.