پ.ی.د: اظهارات اسد تهدید ائتلاف بین‌المللی ضد داعش است

پس از اعلام موضع سخنگوی نیروهای سوریه دمکراتیك، حزب اتحاد دمکراتیک هم طی بیانیه‌ای به سخنان بشار اسد واکنش نشان داد

پس از اعلام موضع سخنگوی نیروهای سوریه دمکراتیك، حزب اتحاد دمکراتیک هم طی بیانیه‌ای به سخنان بشار اسد واکنش نشان داد

 

به دنبال آنکه بشار اسد رئیس جمهوری سوریه تهدید کرد نیروهای سوریه دمکراتیك باید مناطق تحت کنترل خود را به حکومت واگذار کنند، سخنگوی این نیرو و حزب اتحاد دمکراتیك، درخواست اسد را غیر قابل قبول خوانده و بر لزوم تأسیس یک نظام غیر مرکزی در سوریه تأکید کرده اند.

 

کینو گابریئل سخنگوی رسمی نیروهای سوریه دمکراتیك در رابطه با اظهارات تهدید آمیز بشار اسد برای بازپس‌گیری مناطق آزاد شده توسط ق.س.د تأکید کرد که بحران سوریه راه حل نظامی ندارد و توسل به زور منجر به افزایش تلفات انسانی و ویرانی و آوارگی در کشور می‌شود.

 

او گفت رژیم سوریه نمی‌خواهد پروژه دمکراتیك شمال سوریه به نتیجه برسد و به دنبال ایجاد آشوب میان اجتماعات منطقه برای بازگرداندن قدرت خویش است. کینو گابریئل یادآوری کرد نیروهای سوریه دمکراتیك مناطق زیادی از سوریه را با جنگ علیه گروههای تبه‌کار آزاد کردند و اظهارات خصمانه بشار اسد را نمی‌پذیرند.

 

بشار اسد در مصاحبه با شبکه خبری راشا تودی گفته بود که نیروهایش، مناطق تحت کنترل نیروهای سوریه دمکراتیک را چه از راه مذاکرات چه از راه زور نظامی، باز پس خواهند گرفت.

 

حزب اتحاد دمکراتیك بیانیه ای در این رابطه منتشر کرده و می‌گوید اظهارات اسد در واقع پیام متحدان رژیم سوریه به ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا بوده است.

 

پ.ی.د در بیانیه خود بر همبستگی تنوعات اجتماعی سوریه و لزوم پایان اشغالگری ترکیه در شمال سوریه تأکید کرده و طرح تغییر بافت جمعیتی در عفرین را محکوم کرده است.

 

در این بیانیه که در پی نشست شورای عمومی پ.ی.د منتشر شده است، به نقش یگان‌های مدافع خلق و دیگر اعضای نیروهای سوریه دمکراتیك در پاکسازی داعش و پیگیری یک پروژه دمکراتیك برای حل بحران کشور اشاره شده و آمده است: ما از آمادگی شرکت در مذاکراتی که منجر به تأمین حقوق همه اجتماعات سوریه شود برخورداریم اما توفیق در عملیات نظامی علیه مناطق تحت حفاظت نیروهای سوریه دمکراتیك ممکن نیست.

 

پ.ی.د در رابطه ادعای ترکیه مبنی بر توافق با آمریکا برای اعزام نیرو به شهر منبج نیز اعلام کرد تاکنون چنین توافقی وجود ندارد.